صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نگرانی از تصویب لایحه جذب نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش

۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۵۸۶۵۲
در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت که یکی از مهم ترین برنامه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، به تصویب رسید.

به گزارش گروه جامعه ،نهصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزارشد، در آغازجلسه، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام نگرانی از تصویب کلیات لایحه جذب نیرو‌های حق التدریس در آموزش و پرورش، از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند با توجه به نقش معلمان به عنوان اصلی‌ترین عنصر و عامل تعلیم و تربیت و توقع سند تحول بنیادین مبنی بر دارا بودن شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه ای؛ در بررسی و تصویب طرح استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

با این اقدام، حداقل شرایطی فراهم می‌شود تا علاقه‌مندان به شغل خطیر معلمی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده و شرایط لازم را کسب کنند.

در ادامه این جلسه، وزیرآموزش و پرورش طی سخنانی از بازنگری آیین نامه برگزاری اردو‌های دانش آموزی خبرداد و گفت: موارد مخاطره آمیز در سفر‌های اردویی دانش آموزی شناسایی و حذف شده است.

وی در این ارتباط تاکید کرد: پس از سانحه اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب استقبال و برنامه ریزی برای برپایی اردو‌های دانش آموزی کاهش یافته است که امیدواریم با رفع مشکلات، این برنامه آموزشی و تربیتی روال عادی خود را طی کند.

برنامه زیر نظام راهبری و مدیریت که یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های کارشناسانه (این زیر نظام که به ۳۶ راهکار از مجموع ۱۳۱ راهکار سند تحول بنیادین مرتبط است) به تصویب رسید تا پس از تایید و امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

بر اساس مفاد این زیر نظام مدیریت و مدیران در سطح خرد و کلان از ویژگی‌ها و وظایف و کارکرد‌هایی برخوردار می‌شوند تا زمینه اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی را فراهم آورند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *