افزایش اختیارات واحدهای اجرایی از راهبردهای تامین اجتماعی است
وی با بیان اینکه تاریخچه شکل گیری حوزه امور استانها در سازمان تأمین اجتماعی به سال ۱۳۴۲ باز می گردد، گفت: در این سال در تشکیلات سازمان بیمه های اجتماعی اداره امور شعب بوجود می آید و در سالهای بعد این واحد به اداره بازرسی و امور شعب تبدیل می شود.
وی ادامه داد: در سال ۵۴ مدیریت ارزشیابی و نظارت و در سال ۵۸ معاونت امور مناطق در تشکیلات اداری سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می شود و در نهایت در بازبینی تشکیلات در سال ۶۲ معاونت امور استانها شکل می گیرد و در سال ۷۷ معاونت امور استانها از معاونت امور مجلس جدا می شود.
معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حذف این معاونت و تبدیل آن به اداره کل در سال ٨٩ اظهار داشت: در سال ٩٥ و با تدبیر دکتر نوربخش و تصویب هیات مدیره معاونت امور استانها احیا می شود و ادارات کل اتباع، فنی مهندسی و دفتر راهبری سیستم ها نیز به این معاونت ملحق شد.
علی اکبر ربیع زاده، مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها نیز در این جلسه گفت: با توجه به زمان اندکی که از شروع به کار مجدد دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها می گذرد، اقدامات گسترده ای در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.
وی یکی از برنامه های سال جاری دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها را احیای مناطق مجازی عنوان کرد و گفت: از سال ۹۰ استانها در ۸ منطقه مجازی تقسیم شده اند و در هر یک از این مناطق، دبیرخانه تشکیل شده است که جلسات منظم و هماهنگی هایی برای پیشبرد برنامه های سازمان برگزار می شد و احیای این مناطق ازاولویت های دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها است.
ربیع زاده تدوین نظام نامه بازدید های نظارتی را از دیگر برنامه های دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها برشمرد و اظهار داشت: تشکیل بانک جامع ارزیابی عملکرد مدیران، ایجاد سیستم جامع نظارت و ارزشیابی، استمرار و گسترش بازدیدهای نظارتی از استانها و پیگیری اجرای ساختار نوین ارائه خدمات شعب از دیگر برنامه های دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها است.
علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و نقش برجسته استفاده از فن آوری اطلاعات گفت: برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی برای تبدیل شدن به سازمانی پویا، چابک و سرآمد با استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات قابل اجراست.
وی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی از فن آوری اطلاعات برای بهبود و ارتقاء فرآیندهای استفاده می شود و فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پیشران سازمان تأمین اجتماعی در تحقق برنامه جایگاه بسیار مهمی دارد.
انتهای پیام/