صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

با روش‌های پیش‌بینی مدرن و دقیق نتایج فوتبال آشنا شوید!

۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲:۴۹
کد خبر: ۳۵۷۶۳۸
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
به‌تازگی تحقیقاتی ویژه نشان داده‌اند که فعالیت‌های انجام‌شده در توئیتر و ترکیب کردن آن‌ها با ضریب‌ های تعیین‌ شده در بنگاه‌ های شرط‌ بندی می‌تواند موجب ایجاد امکان پیش‌ بینی دقیق نتایج فوتبال شود.

به گزارش گروه فضای مجازی ،  ورزش فوتبال را می‌توان محبوب‌ترین ورزش در سراسر جهان دانست.

این ورزش سالانه میلیاردها دلار درآمد ایجاد کرده و میلیاردها بیننده را به خود جذب کرده و سرگرم می‌کنند.


با این‌ وجود یکی از مواردی که بسیاری به آن علاقه‌مند هستند را می‌توان پیش‌بینی نتایج فوتبال دانست.


با این‌ وجود آیا می‌توان فوتبال را پیش‌بینی کرد؟ متخصصان فعال در دانشگاه آنجلیای شرقی یا UAE به‌تازگی توانسته‌اند تا یک پاسخ جالب به این موضوع بدهند.


بر اساس تحقیقات انجام‌شده بر روی تعداد 13 میلیون و 800 هزار توییت ارائه شده توسط کاربران شبکه اجتماعی توییتر (که نشان‌دهنده نرخ 5.2 توییت بر هر ثانیه بوده است) در طول انجام مسابقات لیگ برتر انگلیس و ترکیب آن با نتیجه ارقام تعیین‌شده توسط بنگاه‌های شرط‌بندی، نتایج فوتبال را با دقت بسیار بالایی پیش‌بینی کنند.


به‌این‌ترتیب بنگاه‌های شرط‌ بندی یا کسانی که با این بنگاه‌ها کار می‌کنند می‌توانند به کمک تحلیل توییتر، نتایج پیش رو را تخمین بزنند.


تحقیقات یادشده نشان می‌دهد که توئیتر معمول زودتر از هر شبکه اجتماعی دیگری نسبت به رخدادهای هر بازی عکس‌العمل نشان می‌دهد. این امر به‌خصوص پس از گل و کارت قرمز به چشم می‌خورد.


برای این تحقیقات، لحن توییت‌های انجام‌شده در هر ثانیه از رقابت‌های فصل 2013-2014 رقابت‌های لیگ برتر مورد تحلیل قرار گرفت.


دکتر آلاسدایر براون با تحلیل این رقابت‌ها که شامل 327 بازی بود به نتایج جالبی رسیده و می‌گوید: «روش‌های پیش‌بینی مدرن، تعدادی ابزار برای انجام کار خود در اختیاردارند، به‌صورت دقیق‌تر، بازار پیش‌بینی کردن در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت محبوب به‌حساب می‌آید. نتایج ما به‌صورت خلاصه نشان داد که فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی چندان با رویکردهای احساسی و ارائه اطلاعات نادرست میانه‌ای ندارند. اگر آن‌ها را با بازار پیش‌بینی در بنگاه‌های شرط‌بندی ترکیب کنید، نتیجه‌ای بسیار دقیق به دست خواهید آورد.»

 

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *