صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تدوین برنامه تاسیس موسسات اعتبارسنجی در وزارت علوم

۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۱
کد خبر: ۳۵۴۹۵۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی گفت: تاسیس موسسات اعتبارسنجی غیردولتی از برنامه‌های در دست تدوین این مرکز است.

به گزارش گروه جامعه ، سعدان زکائی گفت: به محض آماده شدن این برنامه، تصویب آن در دستور کار شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وظیفه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور گفت: از سال ۹۲ سیستمی برای ارزیابی کیفیت آموزش عالی ایجاد شد و در چهار سال گذشته سعی شده با تشکیل تیم حرفه‌ای، گفتمانی در سطح وزارت علوم شکل گیرد تا بسترسازی و ریل‌گذاری صحیح با توجه به قوانین اسناد بالادستی صورت گیرد.

رئیس مرکز نظارت و ارزیبای آموزش عالی با بیان اینکه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، دو راهبرد کلان، بررسی تحلیل سیاست‌های راهبردی و کلان وزارت علوم و استقرار نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت را برعهده دارد، تصریح کرد: در این شورا برای اولین بار وظیفه‌ای برای مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور تدوین شده که وظیفه تحلیل راهبردی سیاست‌های راهبردی وزارت علوم نیز جزو رسالت‌های آن است.

زکایی تاکید کرد: در این راستا در سال جاری دو برنامه تحلیل راهبرد‌های حوزه معاونت پژوهشی و اجرای سیاست‌های آمایش نظام آموزش عالی تدوین شده که در صورت عملیاتی شدن آن‌ها می‌توان بخشی از مسائل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی کشور را حل کرد.

وی، وظیفه دیگر مرکز را، استقرار جامع نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت بیان کرد و یادآور شد: این استقرار برای بسترسازی و سیاست‌گذاری در راستای عملیات اجرایی نظارت و ارزیابی و اعتبارسنجی و اعتباربخشی بوده که عملیات اجرایی آن توسط نهاد‌های غیردولتی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تصریح کرد: اگر در حال حاضر کیفیت نظام آموزش عالی کشور را بر اساس ورودی و خروجی و فرآیند‌ها رصد کنیم، ورودی دانشگاه‌های ما نسبت به دو دهه گذشته به دلایل مختلف دچار ضعف شده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *