ضرورت کاهش تعداد و مدت تاخیر پروازها/ از فعالیت واسطهها در عرضه بلیط و ایجاد بازار سیاه جلوگیری میشود
علی اشرف کرمی معاون دادستان استان کرمانشاه در رابطه با این جلسه اظهار کرد: در این نشست ضمن بحث و بررسی پیرامون موضوعات و چالشهای مرتبط با حقوق عمومی و طرح انتظارات متقابل، تصمیماتی خوبی در راستای بهبود شرایط با هدف تامین بهتر حقوق شهروندان اتخاذ شد.
وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد در راستای هم اندیشی و هم افزایی، جلسات مذکور بصورت فصلی و منظم تشکیل شود.
این مقام قضایی در ادامه به تشریح مصوبات این نشست پرداخت و گفت: مسافربرهایی که در محوطه فرودگاه کرمانشاه استقرار دارند، از طریق هماهنگی با مدیریت فرودگاه و سازمان تاکسیرانی ساماندهی خواهند شد و نارضایتی فعلی ان شاء الله مرتفع میشود.
کرمی بر لزوم رعایت کامل حقوق مسافرین بر اساس مقررات کنوانسیون جهانی تاکید کرد.
معاون دادستان استان کرمانشاه ادامه داد: در این نشست تصمیمی بر این شد که مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه علل تاخیر پروازهای خروجی از فرودگاه کرمانشاه را در بازه زمانی شش ماهه اول سال جاری بررسی و ضمن ارائه راهکارهای کارشناسی تدابیر بایسته را به منظور کاهش تعداد و مدت زمان تاخیرها اتخاذ کند.
کرمی با بیان اینکه در صورت تاخیر در پروازها، دفاتر فروش بلیط باید فورا و در صورت امکان و قابلیت پیش بینی قبل از حرکت مسافر از مبداء مراتب را از طریق پیامک به اطلاع مسافران برسانند، خاطرنشان کرد: اگر پروازی با تاخیر مواجه شد و مسافر از انجام سفر هوایی انصراف حاصل کند، انتظار میرود نمایندگان دفاتر خدمات هوایی مستقر در فرودگاه در اسرع وقت وجوه پرداختی بهای بلیط را در همان محل و بدون ضرورت مراجعات بعدی راسا یا علی الحساب به مسافر باز گرداند.
این مقام قضایی در پایان گفت: لازم است حراست فرودگاه با معاضدت رئیس اتحادیه دفاتر فروش بلیط هواپیمایی بر رعایت قیمتهای مصوب بلیط نظارت و به طریق مقتضی از فعالیت واسطهها و تشکیل بازار سیاه جلوگیری کنند.