صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازی‌های تکراری در فیلمنامه‌ای کهنه/ماجان، تلاشی نافرجام برای متاثر کردن مخاطب+عکس

۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳:۰۶
کد خبر: ۳۴۹۱۳۴
فیلم سینمایی "ماجان" ساخته "رحمان سیفی آزاد" در اولین هفته از اکران خود به فروشی بسیار ضعیف یعنی 28 میلیون تومان دست یافت تا این اثر شکست مالی بزرگی برای سازندگان آن محسوب شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "ماجان" ساخته "رحمان سیفی آزاد" در اولین هفته از اکران خود به فروشی بسیار ضعیف یعنی 28 میلیون تومان دست یافته است که این شکست مالی بزرگی برای سازندگان آن محسوب شود.

این فیلم در حالی به این رقم نازل دست یافت که از حضور بازیگران چهره‌ای همچون فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی،بهنوش بختیاری و سیما تیرانداز بهره می‌برد. با این وجود ماجان هم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته و حالا در گیشه دل هیچکس را به دست نیاورده است.

در جشنواره فیلم فجر نیز این فیلم یکی از ضعیف‌ترین آثار به حساب می‌آمد و نقدهای فراوانی از فیلمنامه، کارگردانی و بازی را در وصف خود می‌دید. آن دوره هم کارگردان منتظر اکران فیلم بود و اعتقاد داشت که این اثر در گیشه نظری عکس منتقدان را جلب می‌کند اما انگار پیش بینی وی اشتباه از کار درآمد.

اولین مشکل عمده‌ای که به شدت در این فیلم بیرون زده و به چشم می‌آید را باید در بازی‌های تصنعی بازیگران دانست. این در اولین گام به انتخاب اشتباه کارگردان برای بازیگران باز ‌میگردد. مهتاب کرامتی در همذات پنداری با مخاطب کاملاً ناکام مانده است.

مهتاب کرامتی با شخصیتی که در فضای جامعه برای خود ساخته به سختی می‌توان او را در نقش زنی بدبخت تصور کرد. دوری از فضای زندگی شخصیت و همچنین بیان اغراق آمیز کلمات برای تحت تاثیر قراردادن مخاطب، نه تنها تماشاگر را همدل نمی‌کند بلکه از همان ابتدا باعث دوری می‌شود.

از سویی بار دیگر در انتخابی نادرست و تکراری کارگردان به سراغ فرهاد اصلانی رفته و باز هم وی را در نقش پدری خشک، غیر منطقی و عصبانی قرار دهد. نقشی که بارها توسط اصلانی بازی شده و به هیچ وجه برای تماشاگر و حتی خود اصلانی هم جذابیت ندارد.

داستان و مضمون فیلمنامه همه را یاد حوض نقاشی مازیار میری می‌اندازد. با اینکه فیلمنامه سعی در بیان روان و راحت دیالوگ ها دارد اما داستان به طور کلی نقاط و مشکلات فراوان و حل ناشدنی را دارد. کلیت اتفاق آن هم با برخوردهای غیر قابل باور فرهاد اصلانی به هیچ عنوان به جنس اثر نمی‌خورد و در اکثر مواقع تصنعی به چشم می‌آید.

این فیلم و مخصوصاً فیلمنامه از لحاظ ساختار کمی کهنه است و انگار زمان زیادی از ساخت آن گذشته است. فیلمنامه نویس و کارگردان با سینمای روز دنیا غریبه بوده و از ساختاری تبعیت می‌کنند که سالها پیش منسوخ شده است.

فیلم ماجان ترکیبی از اشتباهات بزرگ و حل ناشدنی است که رحمان سیفی آزاد مرتکب شده و بدون شک از این فیلم اثری بسیار نازل ساخته است. فیلمی که از نگاه اکثر منتقدین یکی از پنج اثر سطحی و ضعیف سینمای امسال محسوب می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *