مداد خارجی در دست ایرانی
روزهای پایانی شهریور بوی دفتر و مداد نو می دهد. دانش آموزان در استقبال از مهر، جان دوباره ای به بازار لوازم التحریر می بخشند؛ در این میان تولیدات خارجی اعم از واردات قانونی یا قاچاق، نزدیک به ۶۰ درصد این بازار را در قبضه خود دارد؛ وارداتی که نه تنها بر اقتصاد و تولید ملی تاثیر نامطلوب و بازدارنده دارد بلکه استفاده از نمادهای غیر بومی در این اقلام، مروج فرهنگ بیگانه در ذهن قشر دانش آموز است. فرایندی که در آینده ای نزدیک منجر به تغییرات نامطلوب در فرهنگ ملی خواهد شد. بی تردید عرصه پیش رو همچون فرصتی است برای ارکان اقتصادی و فرهنگی تا با همکاری و همسویی، علاوه بر کمک به تولید ملی، خوراک فرهنگی مناسب را برای کودکان سرزمینمان فراهم سازند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *