صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رشته های دانشگاه علمی کاربردی در حوزه علوم پزشکی مجوز ندارد

۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۱۴
کد خبر: ۳۴۷۵۹۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
با توجه به راه اندازی مرکز ملی آموزش های مهارتی، رشته های دانشگاه علمی کاربردی در حیطه علوم پزشکی، سلامت و بهداشت فاقد مجوز وزارت بهداشت است.

به گزارش گروه جامعه ، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در خصوص مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شده است که تمامی رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی در حیطه علوم پزشکی، سلامت و بهداشت فاقد مجوز وزارت بهداشت است و مورد تایید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی نیست.

پیش از این نیز اعلام شده بود که مجوز رشته های علمی کاربردی در حوزه پزشکی باید از سوی وزارت بهداشت ارائه شود.

در دو سال گذشته که موضوع انتقال برخی از رشته های مرتبط با وزارت علوم به وزارت بهداشت مطرح شد، عمده این رشته ها مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.

از سوی دیگر مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ وزیر بهداشت راه اندازی شده است.

بر اساس اساسنامه این مرکز با هدف استقرار این نظام در چارچوب اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و به منظور بهره وری حداکثری از ظرفیت های موجود در کشور در پیشبرد نظام آموزش­ مهارتی و حرفه ای در حوزه سلامت ایجاد شده است.

مطابق این اساسنامه مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران مأموریت رهبری،‌ وظایف ستادی و اعتباربخشی نظام آموزش مهارتی و حرفه ای سلامت را برعهده دارد.

اهداف مرکز ملی شامل الف) سامان دهی آموزش های مهارتی و حرفه ای نظام سلامت، ب)استفاده از ظرفیت های موجود در کشور برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت، ج) استقرار نظام اعتباربخشی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم سلامت، د) ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی و حرفه ای، هـ) توسعه آموزش های مهارتی و حرفه ای در راستای نیازهای جامعه است.

بسط و گسترش آموزش های مهارتی و حرفه ای نیاز محور و تقاضا محور، نیازسنجی مستمر آموزشی مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه های راهبردی و سازماندهی و هدایت آموزش های مهارتی وحرفه ای با بهره گیری از تجربیات موفق بین‌المللی و تأمین نیازهای حرفه­ای و مهارتی فراگیران در سطوح پایه و پیشرفته از جمله وظایف این مرکز است.

همچنین معرفی و هدایت مهارت آموختگان به بازار کار از طریق تعامل با بخش دولتی و غیردولتی و بر اساس ظرفیت ها و فرصت های شغلی شناسایی شده و توانمندی مهارت آموختگان، تدوین و تصویب استانداردهای حاکم بر مراکز مجری و دوره های مهارتی و حرفه ای، صدور و لغو مجوز مراکز مجری و دوره ها، نظارت عالی بر استقرار نظام اعتباربخشی و تعیین اولویت های توسعه در آموزش های مهارتی و حرفه ای از جمله وظایف این مرکز است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *