صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

الزامات سرویس های مدارس از نظر پلیس

۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۱
کد خبر: ۳۴۲۸۲۱
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: رانندگان سرویس مدارس حداقل باید دارای گواهینامه پایه دوم باشند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: هرساله با بازگشایی مدارس والدین دانش آموزان با انتخاب سرویس مدارس برای فرزندان خود مواجه هستند و در این راستا  جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس برای هرچه بهتر سامان دهی دانش آموزان برگزار می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه رانندگان پس از گذراندن دوره آموزشی، معاینه فنی و احراز سلامت کارت سرویس مدارس را دریافت می‌کنند، تصریح کرد: بیمه سرویس مدارس باید بیمه عمومی باشد تا در صورت وقوع خسارت بتواند خسارات را از طریق بیمه عمومی تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس حداقل باید دارای گواهینامه پایه دوم باشند، خاطرنشان کرد: نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب و کارت سرویس مدارس، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموزان و نداشتن معاینه فنی از جمله مواردی است که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن‌ها برخورد می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه برخی از اولیاء خود از رانندگان غیر مجاز و فاقد صلاحیت برای حمل و نقل دانش آموزان و به عنوان سرویس مدرسه انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: مسئولیت انتخاب رانندگان فاقد صلاحیت، بر عهده خود اولیا خواهد بود.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه مسولان مدارس باید اهمیت موضوع و مسئولیت رانندگان سرویس مدارس را به آنان گوشزد کنند، تصریح کرد: مدیران مدارس و خانواده ها باید از رانندگان متاهل که دارای گواهینامه مجاز بوده و تخلفات عمده  ندارند، استفاده کنند. والدین دانش آموزان مطمئن باشند که سخت گیری پلیس در خصوص سرویس مدارس صرفا برای ارتقاء ایمنی دانش آموزان و آسایش خانواده است. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *