حقوق از دست رفته مسافران برخی شرکت های هواپیمایی/ سازمان هواپیمایی رسیدگی کند
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سریال ادامه دار تاخیر پروازها همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد قرار نیست این سریال طولانی به قسمت آخر برسد.
از اردیبهشت 94 که نسخه اولیه دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد تاکنون بیش از دو سال می گذرد.
بدون شک یکی از اهداف مهم نگارش این دستورالعمل آگاهی مسافران از حقوق خود در مقابل شرکت هواپیمایی و جلوگیری از تضییع حقوق آن ها در هنگام بروز تاخیر در پروازها بود.
اما بررسی ها نشان می دهد که هنوز برخی از شرکت های هواپیمایی از اطلاع رسانی درباره این دستورالعمل به مسافران و اجرای آن خودداری می کنند که این امر موجب نارضایتی و گلایه مسافران نیز شده است.
در زمان ابلاغ این دستورالعمل، علیرضا جهانگیریان رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ضمانت اجرایی آن بیان داشت : " ضمانت اجرایی این آییننامه، ضمانت قانونی است و از این پس نظارت بر اجرای آن به دقت وجود دارد و تخطی از آن مشمول جریمه و اقدامات قانونی است."
اما بررسی ها حاکی از آن است که این دستورالعمل در اجرا با مشکلاتی رو به رو است.
یکی از مسافران پرواز تهران – مشهد در گفت و گو با اظهار کرد: هفته گذشته برای سفر به مشهد بلیت تهیه کرده بودم، اما پس از مراجعه به فرودگاه و دریافت کارت پرواز به مسافران اعلام شد که این پرواز دو ساعت تاخیر دارد، با گذشت دو ساعت از زمان مندرج در بلیت هم پرواز انجام نشد و در نهایت با 6 ساعت و 30 دقیقه تاخیر به مشهد پرواز کردیم.
این مسافر گفت : پس از بروز این اتفاق با شرکت هواپیمایی که از آن بلیت تهیه کرده بودم تماس گرفتم تا درباره حقوق مسافر در پروازها سوال کنم اما فقط دو شماره تماس به من داده شد که یکی پاسخگو نبود و دیگری اطلاعی از این موضوع نداشت.
مسافر پرواز تهران – مشهد افزود : حتی زمانی که با روابط عمومی این شرکت تماس گرفتم، با لحن نامناسبی از پاسخگویی طفره رفته و من را برای مطلع شدن از حقوق مسافر به جستجو در اینترنت ارجاع دادند!
در ذیل دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی را مشاهده می کنید: