صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سارقان چگونه خودروهای شاسی بلند را سرقت می کنند؟

۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳:۲۳
کد خبر: ۳۴۲۱۲۸
خیلی از راکبان شاسی بلندها تصور می‌کنند که دزدان سراغشان نمی‌روند چرا که سرقت از خودروهای شاسی بلند محال است. اما این افراد سخت در اشتباه هستند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، برخی از سارقان دقیقاً برای دزدی شاسی بلندها  آموزش دیدند و چشم برهم‌زدنی وسیله نقلیه شما را از آن خود می‌کنند.میثم یکی از آموزش‌دیده‌های سرقت خودروی شاسی‌بلند است.او 9 همدست داردکه به صورت دوره‌ای به خیابان‌های شمالی پایتخت می‌روند و هر فردی که نکات ایمنی را رعایت نکرده باشد از سوی این گروه دچار خسران مالی می‌شود.میثم گفت‌و‌گویی کوتاه با خودرو پلاس داشته است که در ادامه می‌آید:

 

 سرقت خودروی شاسی بلند کار سختی است ؟

بله، ولی از نظر ما سارقان هیچ کاری ندارد.

 

 چطور این کار را انجام می‌دادید؟

در ابتدا قالپاق پژو 405 را سرقت می‌کردیم، داخل قالپاق‌ها میله آهنی وجود دارد که آن را می‌بریدیم و در سوراخی که بالای دستگیره در ماشین وجود دارد می‌بریم و با مفتول زبانه قفل را به سمت خودمان می‌کشیدیم و در باز می‌شد.

 

 شاید باز کردن در خودروهای شاسی بلند آسان باشد اما به حرکت درآوردن ماشین‌هایی که  با سیستم‌های  ایمنی بالا هستند، کار ساده‌ای نیست؟

آچار شلاقی، وسیله‌ای برای روشن کردن ماشین بود. با آچار شلاقی مغزی قفل کاملاً می‌چرخد و فرمان باز می‌شود. لذا بهترین سیستم ایمنی هم نمی‌تواند مانع ما شود.البته ما دنبال خودروهایی می‌رویم که نکات ایمنی چون قفل فرمان و... را رعایت نکرده باشند.

 

 حتی اگر فرمان را هم باز کنید به خاطر ضد سرقت بودن این خودروها، آنها مجهز به کد امنیتی هستند که تنها راننده این کد‌ها را بلد است. بدون کد خودروهای شاسی بلند را چطور به حرکت در می‌آورید؟

خودرو را روشن نمی‌کردیم. شما درست می‌گویید بدون کد نمی‌شود خودرو را روشن کرد. ما فکر این کار را هم کرده بودیم.

 

 چه فکری برای این موضوع کرده بودید؟

 

ما یک کلیدساز داریم که مهندس است. زمانی که خودرویی را سرقت کنیم، با کلیدسازمان تماس می‌گرفتیم و به او آدرس خودرو را می‌دادیم. البته آدرس چند خیابان پایین‌تر را. کلیدساز  که در همان حوالی‌ها کشیک می‌داد سریع خودش را به محلی که آدرس داده بودیم می‌رساند. ما هم خودرو را هل می‌دادیم. از آنجا که خیابان‌های بالای شهر سراشیبی‌های خوبی دارد و قفل فرمان باز بود، 4 یا 5 نفره می‌توانستیم ماشین را هل دهیم و به آدرسی که به همدستانمان گفته بودیم و در حقیقت چند خیابان پایین‌تر بود انتقال می‌دادیم.

 

 چرا این کار را می‌کردید؟

باید هر چه زودتر ماشین را از محل دور می‌کردیم، اگر یک وقت صاحب ماشین سر می‌رسید نمی‌توانستیم باقی نقشه‌مان را اجرا کنیم. به همین دلیل بهترین کار این بود که خودرو را به محل دیگری انتقال دهیم.

 

 بعد از اینکه مهندس می‌آمد؛ چه اتفاقی می‌افتاد؟

مهندس، تخصصش صفر کردن کد خودروهای شاسی بلند است. او کد خودروها را با دستگاه خاص و دانشی که داشت صفر می‌کرد و کد جدید به ماشین می‌داد. بعد از آن  با خیال راحت می‌توانستیم  سوار ماشین شویم و آن را به مخفیگاهمان ببریم.

 

 بی‌شک فکر سوئیچ ماشین را هم کرده بودید؟

دقیقاً، کلید یا بهتر بگویم سوئیچ را از بازار می‌خریدیم. وقتی کد صفر باشد خیلی راحت می‌شود با هر سوئیچی ماشین را روشن کرد و آن را به سرقت برد.

 

 چه ماشین هایی را سرقت می‌کردید؟

اسپورتیج، جنسیس، توسان، کلاً ماشین‌های شاسی بلند.

 

 چند خورو سرقت کردید؟

حدود 30 خودروی شاسی بلند

 

 با خودروها چکار می‌کردید؟

هر چیزی که داخل ماشین بود از طاقچه عقب ماشین تا ضبط و باند و ... هر چیزی که قابلیت سرقت داشت را برمی‌داشتیم و ماشین را در کنار خیابان رها می‌کردیم.

منبع: جام جم انلاین


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *