صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

6 نکته ای که حتی رستوران داران را هم به اشتباه می اندازد

۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۲۸
کد خبر: ۳۴۱۹۸۰
نکات ریزی در پشت پرده رستوران داری و در آشپزخانه یشان وجود دارد که گاه صاحبان آن را در فضای مشابه رقیب یا همکار به اشتباه می اندازد و اگر به زستوران گردی علاقه دارید دانستن این نکات برایتان ضروری است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، کار در رستوران به چیزی بیشتر از صرفا علاقه شدید به غذا احتیاج دارد، هرچند که سرآشپزان حرفه ای و صاحبان رستوران شغل خود را راحت نشان می دهند. آنها می توانند صدها مهمان گرسنه در مهمانی را سیر کنند و کاری کنند که مشتری ها به خاطر غذای مخصوص رستوران دوباره بازگردند.

از چهار نفر که در این زمینه حرفه ای هستند سوال هایی در رابطه با اداره رستوران پرسیده شد و آنها هم رازهایی در مورد این صنعت را با ما به اشتراک گذاشتند.

 

آشپزخانه هیچوقت تعطیل نمی شود

سرآشپزها تمام ساعات روز را کار می کنند تا مشتری ها را راضی نگه دارند. آشپزخانه ۲۴ ساعته باز است، مردم نمی دانند که برای آشپزی چقدر آماده سازی لازم است. اصولا آشپزها شب غذا را می پزند تا بتوانند به مردم پاسخگو باشند. یک سرآشپز در روز ۱۴ ساعت کار می کند.

 

تعداد کارکنان بیشتر از چیزی است که می بینید و اداره کردن آنها کمی سخت است

یک رستوران خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید کارکن دارد که در پشت صحنه مشغول کارند. رستوران همه اش راجع به مردم، مشتری، کارکنان، کشاورزان، رانندگان بخش دلیوری و … است. حال باید پویایی بین این همه بازیکن را حفظ کرد، خب کمی دشوار است.

 

منوها آنقدری که به نظر می آیند لوکس نیستند

یک سری از غذاها حاشیه ای محسوب می شوند، بدین معنا که برای تهیه این غذا ها هزینه کمتری لازم است، این غذاها به آیتم های لوکس تر فضا می دهند و  در نتیجه هزینه ی کلی را متعادل می کنند.

 

اگر تنها یکی از مواد لازم برای تهیه ی غذا موجود نباشد، آن غذا نباید سر میز برود

جایگزین در آشپزخانه رستوران معنی ندارد. اگر یکی از مواد تمام شود، غذا تا وقتی که آن ماده دوباره تهیه نشود سر میز نمی رود.

 

حتی سرآشپزها هم در رستوران بی صبر و حوصله می شوند

تأخیر ممکن است به هزار دلیل اتفاق بیفتد. حتی سرآشپزها که می دانند کارشان چقدر گیج کننده است هم صبر داشتن را یک چالش بزرگ می دانند.

یکی از سرآشپز ها گفت: “حتی من خودم وقتی به رستوران می روم و خیلی منتظر می مانم می گویم پس غذای من کجاست؟ بعد یاد شغل خودم می افتم و می گویم شاید یکی از مواد لازم را تمام کرده اند.”

 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *