برگزاری مراسم ترحیم و تدفین با ربات راهب
یک شرکت ژاپنی، رباتی انسان نما به نام Pepper طراحی کرده که میتواند برگزاری تشریفات مختلف مراسم ترحیم به سبک بودایی را برعهده بگیرد.
نمونه اولیه این ربات ۱۲۰ سانتیمتری در سال ۲۰۱۵ تولید و برای فروش عرضه شد. این ربات در ابتدا برای کمک رسانی و اطلاع رسانی به مشتریان در فرودگاه ها، بیمارستان ها، ایستگاههای قطار و برخی فروشگاهها به کار گرفته شد.
اما حالا این ربات با همکاری شرکت Nissei Eco به روز شده و میتواند لباس راهبهای بودایی را بر تن کند و پیامهای مذهبی مربوط به مراسم تدفین و ترحیم را قرائت کند و به سبک راهبهای بودایی تعظیم نماید.
هدف اصلی از این کار کاهش هزینههای برگزاری مراسم ترحیم در ژاپن و تسریع در انجام این فرایند اعلام شده است. هزینه استفاده از این رباتها در هر مراسم حدود ۴۵۵ دلار است که بسیار کمتر از هزینه استفاده از یک راهب بودایی واقعی خواهد بود.
در سالهای اخیر تغییرات اجتماعی و فرهنگی در ژاپن منجر به افزایش استفاده از روشهای جایگزین و سادهتر در مراسم تدفین و ترحیم در ژاپن شده و به نظر میرسد نسل جوان در این کشور، مانند گذشته به روشهای سنتی پدران خود پایبند نیستند.
ربات Pepper از قابلیت درک احساسات و عواطف انسانی برخوردار است و بر اساس برآوردها از زمان تولید آن در دو سال پیش تا به حال ده هزار واحد از آن به فروش رفته است.
اما حالا این ربات با همکاری شرکت Nissei Eco به روز شده و میتواند لباس راهبهای بودایی را بر تن کند و پیامهای مذهبی مربوط به مراسم تدفین و ترحیم را قرائت کند و به سبک راهبهای بودایی تعظیم نماید.
هدف اصلی از این کار کاهش هزینههای برگزاری مراسم ترحیم در ژاپن و تسریع در انجام این فرایند اعلام شده است. هزینه استفاده از این رباتها در هر مراسم حدود ۴۵۵ دلار است که بسیار کمتر از هزینه استفاده از یک راهب بودایی واقعی خواهد بود.
در سالهای اخیر تغییرات اجتماعی و فرهنگی در ژاپن منجر به افزایش استفاده از روشهای جایگزین و سادهتر در مراسم تدفین و ترحیم در ژاپن شده و به نظر میرسد نسل جوان در این کشور، مانند گذشته به روشهای سنتی پدران خود پایبند نیستند.
ربات Pepper از قابلیت درک احساسات و عواطف انسانی برخوردار است و بر اساس برآوردها از زمان تولید آن در دو سال پیش تا به حال ده هزار واحد از آن به فروش رفته است.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *