استارتی برای تجاری سازی ایده ای نو/ درآمدزایی مرز ندارد
شرکت های نوپایی که با ایده ای ساده آغاز به کار می کنند و در صدد رشد و توسعه آن ایده و در آمدزایی از طریق پیدا کردن راه حلی جدید برای یک مسئله هستند در حالی که تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.
به طور میانگین گروه های استارت آپی با تعداد نفرات کم و زمان فعالیت کوتاه، در حدود 3 سال فعالیت می کنند.
در ایران نیز طی چندین سال گذشته شرکت هایی از این دست به خوبی جای خود را در بازار پیدا کرده اند و به موفقیتهای چشم گیری رسیده اند. به طور مثال استارت آپهای موفقی در بخش حمل و نقل، خرید اینترنتی، اپلیکیشن های گوشی هوشمند و ... در بازار مشغول به کار هستند که روزانه استقبال افراد از آنها بیش از پیش میشود.
به همین خاطر هفتهنامه اقتصاد اکونومیست در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ در تازهترین گزارش خود آماری از تحولات ایجادشده در ارزش دلاری شرکتهای استارت آپ ارائه داد و نکته جالب آن حضور سه استارت آپ بزرگ ایرانی در رتبهبندی ارزش دلاری بود.
حسین وکیلی در گفتوگو با در خصوص فعالیت استارت آپ های اقتصادی در کشور ما گفت: فعالیت این دست از بنگاه ها نیاز به برقرار کردن پیشنیازهایی دارد که با رعایت قوانین آنها شاهد به ثمر نشستن بیشتر این استارت آپ ها خواهیم بود.
وی در ادامه افزود: سامان دهی در نظام بانکی و مطالبات کشور به عنوان قلب نظام پولی و بانکی یکی از اولویت های اقتصادی است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد که مثال بارز آن در زمینه تثبیت ارزش پول ملی از طریق کاهش تورم است.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: علاوه بر ثبات در بازار پول، ایجاد ثبات روانی و ثبات واقعی در جامعه و در میان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تاثیر مثبت خواهد داشت. همچنین باید در سیاست گذاری ها به دنبال ایجاد انضباط مالی باشیم.
وکیلی عنوان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت بنگاه های زود بازده و صنایع کوچک در شهرک های صنعتی تاکنون موفق ظاهر شدند که همین امر باعث ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور شده است.
وی بیان کرد: در صورت ایجاد اعتماد در میان فعالان اقتصادی می توانیم شاهد افزایش فعالیت این گروه ها در اقتصاد کشور باشیم.
به طور میانگین جوانان تحصیل کرده و با استعداد کشورمان از هر گونه نوآوری در بازار کار استقبال می کنند و فعالیت و حمایت در این بنگاه های زودبازده می تواند راهکاری برای کاهش بیکاری در کشور باشد.