صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نمایشگاه خودرو مشهد هر سال درجا می زند

۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۵۸
کد خبر: ۳۳۷۹۴۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد هم چند ساعتی است که به کار خود پایان داد و تقویم را ورق می زند تا به برگزاری هجدهمین دوره خود برسد اما در این مسیر ایام، چه تفاوتی در کیفیت برگزاری این نمایشگاه رخ می دهد؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد با حضور اکثر شرکتهای خودروساز داخلی از سایپا و پارس خودرو گرفته تا مدیران خودرو، کرمان موتور، کارمانیا، گروه بهمن، سایپا دیزل، ماموت و ... تا شرکتهای واردکننده خودرو از جمله میتسوبیشی، رنو، نیسان، سانگ یانگ، ام جی و ... در نمایشگاه حضوری فعال و پرشور داشتند اما در کنار این استقبال گسترده در حضور برندهای خودرویی و بازدیدکنندگان، نمایشگاهی با امکانات بسیار ضعیف رفاهی و خدماتی برگزار شد.

هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد گرچه به غیر از ایران خودرو میزبان اکثر خودرویی های فعال بازار بود اما به دلیل نداشتن کمترین امکانات رفاهی و خدماتی، هم شرکتهای زیادی را ناراضی کرد و هم بازدیدکنندگان بیشماری را دلخور به خانه ها برگرداند.

در این بر خلاف انتظار نه اتاق و امکاناتی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود تا این رویداد بزرگ خودرویی کشور را به نحو احسن بتوانند پوشش بدهند و نه می توانستید در آن گرمای مرداد مشهد، دستگاه آبسرد کن و حتی بوفه مناسبی که غرفه داران و بازدیدکنندگان بتوانند برخی اقلام مورد نیاز خود را از انجا خریداری کنند وجود داشت.

برخورد نامتعارف برخی مامورین اجرایی این نمایشگاه هم که به مانند هر سال نقل محافل بود و عجیب هم هست که چرا به گوش مسئولین برگزارکننده نمایشگاه نمی رسد.

در کنار این نقاط ضعف حتی کمترین اطلاع رسانی در مورد رونمایی ها، تعداد غرفه ها و برنامه های ویژه نمایشگاه از طریق بروشور، کاتولوگ و ... به خبرنگاران و بازدیدکنندگان ارائه نمی شد و به طور قطع می توان گفت اصلا مسئولین این نمایشگاه باخبر نبودند چه تعداد خبرنگار از کدام رسانه ها در این نمایشگاه حضور دارند و اخبار مربوط به یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو کشور را پوشش می دهند.

پراکندگی زیاد غرفه ها در فضای باز نمایشگاه هم خود باعث سردرگمی بازدیدکنندگان و حتی مدیرانی که برای دیدن غرفه های شرکتهای رغیب خود به مشهد آمده بودند می شد و جالب ماجرا اینجا بود که برخی غرفه های فروش سوغاتی و ... در میان غرفه های شرکتهای خودرویی بودند و بدون هیچ تفکیکی شما می توانستید ضمن بازدید از خودروهای تجاری و سنگین، حلوا شکری مرغوب، عسل طبیعی و زرشک خریداری کنید.

نمایشگاه پرپتانسیل و بزرگ مشهد شاید نیاز به یک بازنگری در نحوه برگزاری داشته باشد تا به جای تکرار مکررات ضعف های قبلی، یک مسیر رو به رشد را طی کند و حداقل در سطح کشور جزو نمایشگاه های خوب باقی بماند.

شاید برای این مهم بد نباشد برخی از مسئولین برگزارکننده نمایشگاه خودرو در ایران چند نمایشگاه بین المللی را هم از نزدیک ببینند تا متوجه تفاوت در اجرا و نقاط ضعف خود بشوند، آنوقت است که قطعا با وسواس بیشتری نام بین المللی را به اسم نمایشگاه هر ساله خود ضمیمه می کنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *