ثبت نام مجدد کتب درسی برای جاماندگان از 15 مردادماه
همچنین بر اساس اعلام سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، سایت برای ثبت سفارش کتاب های درسی پایه دهم و یازدهم رشته معارف اسلامی از دهم مردادماه فعال شده است و دانش آموزانی که اطلاعات آنها برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در سامانه سناد «ثبت نام کامل» شده باشد، میتوانند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند.
ثبت نام اینترنتی کتب درسی کلاس اولیها که از ۱۵ تیر شروع شده بود تا ۱۷ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. همچنین ثبت سفارش انفرادی و گروهی کتب پایه دهم و یازدهم فنی و حرفهای و ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از ۱۵ تیر شروع شده و دانش آموزان برای اصلاح سفارش کتب پایههای دوم تا ششم ابتدایی نیز میتوانند از طریق سامانه مربوط اقدام کنند.
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیهای توجه به نکات زیر برای ثبت سفارشات را ضروری دانسته است:
- از آنجایی که ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد است، ضرورت دارد مدارس نسبت به بروزرسانی و ثبت آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانش آموزان در سامانه سناد در اسرع وقت اقدام کنند. مدارس از طریق سامانه سناد، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیاء آنان به کافی نت برای سفارش انفرادی پرهیز کنند.
- دانش آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموزان، "رمز عبور" آنها به سامانه است؛ لذا در صورتی که شناسنامه دانش آموزان تعویض شده باشد، لازم است مراتب با ارائه تصویر صفحه اول شناسنامه به مدرسه محل تحصیل اطلاع داده شود تا با اصلاح اطلاعات سامانه سناد، ثبت سفارش و مشاهده اطلاعات سفارش، امکان پذیر شود.
کتابهای درسی دانش آموزان از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع میشود. در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، به شرح ذیل وجود دارد:
- در صورت جا به جایی دانش آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش آموز به طور خودکار در سامانه اصلاح و کتابهای درسی دانشآموز در مدرسه جدید تحویل میشود.
- در صورت جا به جایی دانش آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش خود است، کتابهای درسی دانش آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جدید تحویل میشود.
- در صورت جا به جایی دانش آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتابهای درسی دانش آموز از طریق مدرسه محل تحصیل قبلی (محل ثبت سفارش اولیه) قابل تحویل است.
-در صورت تغییر پایه تحصیلی دانش آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه وجود دارد.