صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نرم افزار تصحیح الکترونیکی برگه‌های آزمون راه‌اندازی شد

۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۴۳
کد خبر: ۳۳۴۳۱۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگه های آزمون، با هدف کاهش درصد خطا و بهبود روش های تصحیح اوراق امتحانی راه اندازی شد.

به گزارش گروه جامعه ،عبدالرسول عمادی در دوره آموزشی نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگ های آزمون اظهارکرد: بعد از اینکه حدود ۲ سال بر روی این پروژه کار شد و همه مسائل مربوطه ارائه و گفتگو شد، موافقت وزیرآموزش و پرورش را دریافت کردیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: به دنبال موافقت وزیر، با مدیران آموزش و پرورش کل استان ها صحبت کردیم و سعی کردیم زمینه کار فراهم شود چرا که اجرای این پروژه کار مهی محسوب می شد.

وی با بیان این که نظام آموزشی آنچنان که آموزش می هد، ارزشیابی می کند، افزود: هر چه ارزشیابی، منطقی، جامع تر و درست تر باشد آموزش را به بهترین نحو ممکن هدایت می کند.

عمادی ادامه داد: آموزش و ارزشیابی توام با یکدیگر هستند و اهمیت این موضوع بر همگان اثبات شده است به همین دلیل در طی دهه های متمادی بخش های آموزش و امتحانات با هم فعالیت کرده اند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزشیابی اهمیت بسزایی دارد، افزود: در ارزشیابی انسجام ساختاری، فرایندی و روشی کافی در آموزش و پرورش ایران وجود ندارد چون ارزشیابی را به لحاظ ساختار به صورت جزیره ای دیده ایم.

عمادی عنوان کرد: از ارزشیابی پیش از دبستان تا ارزشیابی های آغازین قبل از کلاس و یا ارزشیابی های در طول فرایند آموزش همگی باید در سیاست های واحدی اتفاق بیفتد و آیین نامه ارزشیابی واحد، این نوع ارزشیابی ها را مدیریت کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی ازکارهای مهمی که در آموزش و پرورش ایران در حال انجام است، امتحان نهایی است که فارغ التحصیل کردن دانش آموزان هدف نهایی آن  است.

وی با اشاره به اینکه کار تصحیح همچنان متکی به فرد است، بیان کرد: در تصحیح اوراق ممکن است اشکالاتی از سوی فرد رخ دهد و این اشکال در کل فرایند تصحیح ادامه پیدا کند و اگر چه اشکال کار این فرد را مصحح دوم می گیرد، اما باز در این مرحله نیز ممکن است اشکالاتی ایجاد شود.

عمادی گفت: با توجه به کمبودهای اعتباری، چندین ضرر به حوزه تصحیح وارد می شود از جمله اینکه عده ای از افرادی که اقدام به تصحیح می کنند، از صحنه خارج می شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در۴ سال اخیر از افراد مختلف که در جهت بهبود روش های تصحیح ایده داشتند، به منظور الکترونیکی کردن تصحیح دعوت به عمل آوردیم که به دنبال آن نیز مدل های مختلف مطرح شد و در مرکز سنجش نیز ارائه شد، سپس نقص ها مشاهد شد و نتیجه آن نیز راه اندازی سامانه تصحیح اوراق الکترونیکی شد.

وی با تاکید بر این که این سامانه باید جامع و مانع باشد، تصریح کرد: در مرحله دوم این کار، افراد باید با شیوه های اجرای آن آشنا شوند تا ضمن دریافت آموزش های لازم به نتایج مورد دلخواه دست پیدا کنیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *