صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هیوندای آوانته و مسیری که برای رسیدن به بازار جهانی طی کرد! +تصاویر

۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹:۰۱
کد خبر: ۳۳۳۳۳۲
هیوندای آوانته از سال 1990 طراحی و بعد از گذشت یکسال وارد ناوگان تولید هیوندای شد و در سال 2004 با تغییرات اندک توانست به بازار فروش جهانی خود رونقی بدهد.

 به گزارش گروه فضای مجازی ، هیوندای آوانته خودرویی گوشه گیر و شناخته شده ، که توانسته علیرغم توقف تولید و تاحدی کم شدن لوازم یدکی خود ، همچنان در خیابان های شهر در ترافیک باشد.

آوانته از سال 1990 طراحی و بعد از گذشت یکسال وارد ناوگان تولید هیوندای شد و در سال 2004 با تغییرات اندک توانست به بازار فروش جهانی خود رونقی بدهد ، همچنین قرارگیری در کنار رقبایی همچون تویوتا کرولا و هوندا سیویک در بالا رفتن کیفیت و ساخت و بهبود امکانات داخلی این خودرو تاثیرات مهمی گذاشت.

طراحی خارجی آوانته در نگاه اول چنگی به دل نمی زند نامتقارن بودن چراغ های 2 رنگ جلو ( خاکستری رنگ و مشکی) با جلو پنجره ای مشکی خودرو کمی از زیبایی جلو خودرو می کاهد همچنین در پایین سپرها نیز جای 2 لامپ مه شکن وجود دارد که به کیفیت چراغ ها خودرو می افزاید.

در کل نمای ظاهری خود رو در بررسی اول زیاد جذاب نیست!ولی کیفیت ساخت آن شما را راضی نگه خواهد داشت.

فضای داخلی آوانته مانند هیوندای ورنا و‌ کیا ریو از پلاستیک بوده! فقط سیستم تهویه اتوماتیک در کنسول میانی به آن اضافه شده است.

بهره گیری از 4 بلندگو پشتیبانی در سیستم صوتی سبب شده تا کیفیت نسبتا خوبی را ایجاد کند اما عدم کنترل آن از روی فرمان یکی از معایب آن حساب می شود.

در قسمت کنسول میانی همانند کیا ریو یا ورنا جای قرار گیری لیوان تعبیه شده همچنین محل قرار گیری عینک نیز از دیگر فضا های موجود در کابین کوچک این خورو است.

پیشرانه بهره گرفته شده در آوانته 2 لیتریِ 16 سوپاپ بوده که حجم دقیق 1975 سی سی بوده و این موتور می تواند 140 اسب بخار را در 6000 RPM برای راننده فراهم کند ، همچنین گشتاور 182 نیوتن متر در 4500 RPM قابل دسترسی است ، از سوی دیگر پیشرانه از نسبت تراکم 10.1 به 1 برخوردار است.

نسخه گیربکس دستی این خودرو نسبت به رقبای خود همچون زانتیا ، پارس ELX و حتی مزدا3 تند و تیز تر است.

حدود 9.6 ثانیه زمان صرف میگردد تا این خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد البته این مدت زمان اعلام شده با زمان 9.1 ثانیه اعلامی از طرف کمپانی کمی مغایرت دارد ، که این امر ناشی از برخی علل دیگر نظیر بنزین مصرفی در کشور و یا موارد دیگر است.

در کل گیربکس 5 سرعت این خودرو وظیفه انتقال قدرت را به خوبی ایفا می کند.

مصرف بنزین این خودروی کره ای در صورت استفاده از بنزین سوپر در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر بوده که هنگام استفاده از بنزین معمولی را این عدد به حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر می رسد.

با وجود توقف تولید این خودرو و در دسترس نبودن قطعات یدکی هیوندای آوانته این خودرو برای خانواده های 4 الی 5 نفره که به دنبال خودرویی با کیفیت با طراحی نچندان لوکس هستند انتخاب بدی نخواهد بود؛ البته این خودرو با حدود قیمتی مدل کم کارکرد در بازار ایران با قیمت 63 میلیون تومان به فروش می رسد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *