همه آنچه درباره نیسان GTR نمی دانید +تصاویر
به گزارش گروه فضای مجازی ، نیسان GTR مدل 2015 از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 545 اسببخار مجهز به توربوشارژر دوگانه، یک گیربکس دو وضعیتی به همراه کلاچ دوگانه، سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته، و سیستم تعلیق قابل تنظیم بهره میبرد.
داخل کابین هم یک نمایشگر نشاندهنده عملکرد خودرو وجود دارد که توسط طراحان بازی ویدئویی Gran Turismo طراحی شده است. بر روی بیشتر تیپ های این خودرو، موتور جدید GT-R Nismo نصب شده است کمپانی نیسان، توان خروجی این موتور 6 سیلندر خورجینی را به 600 اسببخار ارتقا داده همچنین سیستم تعلیق هم طوری مورد بازنگری قرار گرفته است که بیشتر مناسب سرعت و مسابقه باشد.
نصب چراغ های LED قابل تنظیم و دوربین دید عقب از جمله تغییرات صورت گرفته در این مدل است داخل کابین هم از عایق صدای بیشتری استفاده شده تا از آلودگی صوتی جلوگیری شود.
نیسان GT-R 2015 یک خودرو کوپه 2+2 اسپرت با عملکرد بالا که چهار سرنشین را در خودش جا میدهد. این خودرو در چهار تیپ عرضه میشود که عبارتند از: تیپ Premium، تیپ Black Edition و Track Edition.
مدل پایه Premium دارای تجهیزات استانداردی است که عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 20 اینچی، تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق قابل تنظیم، ترمزهای برمبو، چراغ های LED تطبیقی اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، دوربین دید عقب و سیستم ورود و استارت بدون کلید.
هنگام ورود به کابین با این امکانات روبه رو خواهید شد :کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطهای، روکش های چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چهار جهت، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 7 اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم مسیریاب، سیستم صوتی Bose به همراه 11 بلندگو، رادیوی ماهوارهای و پورت USB و iPod. سیستم از بین برنده سر و صدای مزاحم هم به صورت استاندارد روی همه مدل های سال 2015 نصب شده است. دو پکیج هم به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. پکیج Premium Interior، روکش های چرمی جدید و پکیج Cold Weather هم تایرهای چهار فصل و یک رادیاتور مخصوص برای زودتر گرم شدن موتور به امکانات فوق اضافه میکند.
تیپ Black Edition دارای این امکانات است: رینگ های آلومینیومی سیاه رنگ و سبک، باله فیبر کربنی در عقب، صندلی ها اسپرت Recaro در جلو و تزیینات داخلی به رنگ قرمز و مشکی.
تیپ Track Edition، همه امکانات تیپ Black Edition را دارد ولی این امکانات را هم به آن ها اضافه میکند: مجموعه آمادگی برای مسابقه شامل سیستم تعلیق محکمتر، بادشکن جلو، مجرای خنک کننده ترمز در جلو و عقب، درب صندوق عقب و صندلی های اسپرت جلو از جنس فیبر کربن. این مدل از Nismo علاوه بر موتور قویتر و بدنه و سیستم تعلیق محکمتر، از طراحی آیرودینامیکتر و تزیینات داخلی دیگری نیز بهره میبرد.
نیسان GT-R 2015 از یک پیشرانه ی شش سیلندر خورجینی و 3.8 لیتری بهره می گیرد که 545 اسببخار قدرت و حدود 630 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس دو وضعیتی و شش سرعته این نیروی تولید شده را از طریق یک سیستم پیشرفته چهار چرخ محرک، روی جاده به حرکت در میآورد. عملکرد چیزی نیست مگر چنگ زدن زمین، آن هم با صفر تا صد 3.1 ثانیه. تولید این قدرت، سوخت کمی هم مصرف میکند و مصرف آن در سیکل ترکیبی 14 لیتر (17 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) است. نیسان GT-R 2015 یک نسخه ارتقاء یافته نیز دارد که با یک موتور شش سیلندر خطی، 600 اسببخار نیرو و 652 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
تجهیزات ایمنی استاندارد برای نیسان GT-R 2015 عبارتند از: ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه هوای پردهای سراسری.
نیسان GT-R 2015 همان کابین راننده-محوری که از یک کوپه اسپرت انتظار داشتید را ارائه میدهد، ولی آن را با کلیدهای کنترلی کاربر پسند نیز در هم میآمیزد. ترکیب صندلی های راحت جلو با پدل شیفترها به راننده امکان میدهد بیشتر توجهاش را روی دستهایش متمرکز بکند. همه چیز در دسترس و درست سر جایش است.
صفحه لمسی 7 اینچی علاوه بر نمایش اطلاعات مربوط به سیستم های مسیریابی و صوتی، میتواند اطلاعاتی در مورد گیربکس و عملکرد و نیروی گرانش به نمایش بگذارد. صندلی های عقب فقط برای کودکان مناسب هستند و گنجایش صندوق عقب هم 0.25 متر مکعب است.
منبع: باشگاه خبرنگاران