صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بررسی یک آزمایشگاه عجیب و غریب در آمریکا+تصاویر

۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۱۰
کد خبر: ۳۳۳۲۹۱
مهندسان آمریکایی در یک آشیانه عظیم در ساحل فلوریدا قدرت تعدادی از وخیم‌ترین شرایط آب و هوایی را مهار کرده‌اند تا هواپیمای نظامی F-۳۵ را در دشوارترین موقعیت‌ها آزمایش کنند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از دیلی‌میل، "آزمایشگاه جوی مک کینلی" (McKinley Climatic Laboratory) در پایگاه نیروی هوایی اگلین (Eglin) می‌تواند تمامی شرایط از حشرات موذی گرفته تا سرمای قطبی و رطوبت جنگل را شبیه‌سازی کند و دوام هواپیما‌های جنگی، کامیون‌ها و حتی تایر‌ها را در مقابل نیرو‌های طبیعی بیازماید.

این آزمایشگاه اخیرا فرود و اوج‌گیری عمودی هواپیمای F-۳۵B متعلق به شرکت لاکهید مارتین را در چالش‌برانگیزترین آزمایش‌ها آزمود و در طول این فرآیند، این سامانه هوایی در معرض ده‌ها سناریوی مختلف از دمای منفی ۴۰ درجه فارنهایت گرفته تا توفان‌های یخی شبیه‌سازی شده قرار گرفت.
بررسی یک آزمایشگاه عجیب و غریب در آمریکا

در حالی که آزمایشگاه مورد بحث طی دهه‌ها فعالیت خود، انواع وسایط نقلیه و سامانه‌ها را به چشم دیده، هواپیمای F-۳۵ متفاوت است، چون این آزمایشگاه در طول آزمایش‌های جوی مجبور شد نیروی پرتاب ۴۰ هزار پوندی این هواپیما را تحمل کند و در عین حال به آن اجازه شناور شدن در هوا یا اوج گیری ندهد.


آزمایشگاه مک کینلی پرواز عمودی تمامی سامانه‌های هوایی در غرب را آزمایش کرده و حتی کامیون‌های فورد و سیستم‌های شاتل فضایی، شناور‌های اقیانوسی و دوام آوردن افرادی که برای کار به قطب شمال می‌روند نیز در این آزمایشگاه آزمایش شده اند.

این آزمایشگاه برای نخستین بار کار خود را در سال ۱۹۴۷ شروع کرد و دارای ۱۰ اتاقک به اضافه آشیانه اصلی است و مجهز به اتاق‌هایی برای آزمایش دما و رطوبت، آزمایش نمک، باد، باران، گرد و غبار، بیابان، نواحی گرمسیری و آب و هوای جنگل است.


تعدادی از این اتاق‌های کوچک آزمایش طی سال‌های اخیر حذف شده‌اند و این سامانه قادر به آزمایش کردن شرایط مختلف هواپیما‌ها در هر شرایطی به غیر از پرواز است.

پروژه‌های این آزمایشگاه نه تنها شبیه‌سازی جوی بلکه دارای امکاناتی مانند فریز کردن، عایق، ابزار‌های ارزیابی عملکرد توربوجت و سیستم‌های نظارتی و کنترل است.

اتاقک اصلی آن دارای عرض ۷۶.۸۱ متری و کف زمین قابل استفاده ۵۵ هزار فوت مربع است و دمای آن می‌تواند به حداکثر ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۳.۸۹ درجه سانتی‌گراد) برسد. همچنین در اتاق "تمام آب و هواها" (All-Weather room)، دما می‌تواند از بیش از ۱۷۰ درجه فارنهایت (۷۶.۶۷ درجه سانتی‌گراد) تا منفی ۸۰ درجه فارنهایت (منفی ۶۲.۲۲ درجه سانتی‌گراد) برسد.

آزمایشگاه مک کینلی قادر به تولید بارانی به ارتفاع ۳۸۱ میلی‌متر در ساعت، باد‌هایی تا سرعت ۶۰ گره و برف سنگین است و این شرایط را می‌تواند ظرف اندک ساعاتی تغییر دهد.

آزمایشگاه مزبور مجهز به سه سیستم فریزکننده است که از خنک کننده‌ای موسوم به R۳۰ (متیلن کلراید) بهره می‌برند تا دما را به سطوح پایین بیاورند. این سیستم به صورت خودکار عمل نمی‌کند و اپراتور‌های انسانی آن را کنترل می‌کنند.

 
 انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
منبع: ایسنا
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *