صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ابطال کارت هوشمند رانندگان فاقد بارنامه/ هیچ هزینه‌ای بابت آلایندگی از کسی دریافت نمی‌شود

۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۵۹
کد خبر: ۳۳۱۹۷۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
رئیس سازمان راهداری با اشاره به ابطال کارت هوشمند رانندگان فاقد بارنامه خبر داد و  گفت: کارخانه‌های آسفالت باید از مرکز تحقیقات مجوزهای لازم را داشته باشند و در هر زمینه که به فعالیت‌های سازمان راهداری برمی‌گردد، کیفیت و دانش فنی اصل اساسی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کشاورزیان در نشست خبری صبح امروز در سخنانی اظهار کرد:یکی از چالش‌های ما در حوزه حمل‌ونقل قیمت سوخت است،‌ سازمان راهداری قطعا هزینه نهاده‌های خود را از مردم دریافت می‌گیرد. فکر می‌کنم اگر بنا باشد 10 درصد قیمت تمام شده را به عنوان سود دریافت کنم هر چه قیمت تمام شده بیشتر باشد سود ما بیشتر است.

وی به عرضه مازاد بر تقاضای سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: هر کس به هر دلیل بیکار است می‌گوید 50 میلیون تومان می‌دهم و کامیون دست دوم خریداری می‌کنم و این باعث نوبت‌های طولانی برای دریافت بار شده است.

رئیس سازمان راهداری با تاکید بر این‌که هیچ نفعی از پایین بودن قیمت سوخت نمی‌بریم، تصریح کرد: کامیون‌های قدیمی به دلیل قیمت پایین سوخت کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، در این حالت چه انگیزیه‌ای برای خرید کامیون نو وجود دارد. وقتی یک کامیون 50 میلیون تومانی می‌تواند بار را جابجا کند چه انگیزیه‌ای برای هزینه 450 میلیون تومان جهت خرید کامیون به روز است.

کشاورزیان با بیان این‌که سیاست دولت غیرتورمی بوده و موافق افزایش قیمت سوخت نیستند و هنوز هم همین سیاست را دارند، گفت: ادامه این وضع به صلاح کشور نیست، هر چند واقعی شدن قیمت سوخت تورمی را به کشور وارد می‌کند و شکی در آن نیست،‌اما بنا نیست این هر سال تکرار شود. اگر بخواهند تصمیم مرحله‌ای بگیرند می‌توانند در سه مرحله این کار را انجام دهند تا به قیمت مد نظر برسیم.

وی با اشاره به این‌که رانندگان از شرکت‌ها گلایه می‌کنند که کمیسیون اضافه می‌گیرند و عامل آن همین قیمت پایین سوخت است، افزود:هیچ هزینه‌ای بابت آلایندگی از کسی دریافت نمی‌شود،  ارزان‌ترین وام را در اختیار مالکان وسایل نقلیه فرسوده قرار می‌دهیم اما حاضر به استفاده از آن به دلیل اقساط بالا نیستند.

رئیس سازمان راهداری اظهار کرد:‌بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید قیمت سوخت به قیمت فوب خلیج فارس می‌رسید که در بنزین تقریبا به این قیمت نزدیک شده‌ایم اما در گازوئیل فاصله قیمت زیادی داریم. در حال حاضر قیمت هر لیتر گازوئیل 300 تومان است که نرخ فوب خلیج فارس این سوخت حدود 1400 تومان است.

کشاورزیان با یادآوری این‌که طبق قانون باید 60 درصد جرایم رانندگی در راه‌های برون‌شهر در اختیار سازمان راهداری برای ایمن سازی راه‌های قرار گیرد، گفت: تا سال 93 صد درصد اعتبارات پیش بینی شده ( 370 میلیارد تومان) تخصیص یافت، اما در سال 93 و 94 تخصیص جرایم رانندگی مانند بقیه ردیف‌های عمرانی بود و سالانه حدود 35 درصد به سازمان رانندگی اختصاص یافته است.

وی در خصوص گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم نیز گفت: مطرح شدنم به عنوان گزینه وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم یک شوخی بود،‌ گزینه بنده برای وزارت راه و شهرسازی آقای آخوندی است و اگر هم انشالله وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود تلاش ما این است که آقای آخوندی گزینه وزارت راه و ترابری باشد.

رئیس سازمان راهداری با اشاره به این‌که در گذشته هر کسی ادعا می‌کرد که تولیدکننده حفاظ (نیوجرسی) است، گفت: این در حالی بود که مشخص نبود کیفیت بتن و مقاومت بتن به کار رفته در این نیوجرسی‌ها چگونه است.

کشاورزیان با بیان این‌که برای خرید 2000 کیلومتر گاردریل سه موج فراخوان داده می‌شود، از ابطال کارت هوشمند رانندگان فاقد بارنامه خبر داد و  گفت: تولید کننده یا برنده مناقصه حتما باید یک سایت تست گارد ریل برای کشور خریداری و نصب کند تا بتوانیم در آینده هر تولید تولیدکنندگان را تست کنیم تا بدانیم در حال خریداری چه هستیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: کارخانه‌های آسفالت باید از مرکز تحقیقات مجوزهای لازم را داشته باشند و در هر زمینه که به فعالیت‌های سازمان راهداری برمی‌گردد کیفیت و دانش فنی اصل اساسی باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *