صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رونمايى از اولين نمونه موتور ٣سيلندر، يورو ٦/ سرمايه گذارى سايپا و سيتروئن در مرحله جديد

۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۷
کد خبر: ۳۳۱۶۱۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طى قرارداد توليد مشترك، سرمايه گذارى سايپا و خودروسازى سيتروئن در كاشان انجام شده و اميدواريم به زودى فعاليت اين سرمايه گذارى آغاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان، مراسم رونمايى از اولين نمونه موتور ملى ۳ سيلندر پرقدرت و كم مصرف يورو ٦ كه تولید شده توسط شركت سايپا و يك خودروساز اتريشى است، در حال برگزارى است.

مهدی جمالی در اين مراسم با اشاره به افزايش تنوع محصولات سايپا در سال هاى اخير اظهار كرد: تنوع در گروه خودرويى سايپا به يك اصل بدل شده و در سال هاى اخير از ١٣محصول توليدى به ٢٣ محصول افزايش يافته است.

وى افزود: در حال حاضر مگاپلتفرمى در شركت سايپا طراحى شده كه نشان دهنده توانايى بالاى مهندسان ايرانى با اتكا به دانش داخلى است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ارتباط با سرمايه گذارى مشترك سايپا و سيتروئن، گفت: طى قرارداد توليد مشترك سرمايه گذارى سايپا و خودروسازى سيتروئن در كاشان انجام شده و اميدواريم به زودى فعاليت اين سرمايه گذارى آغاز شود.

جمالی ادامه داد: تست و آزمايش خودروى تيباى برقى در حال انجام است و به زودى اين خودروى برقى به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه اين مراسم مجتبی میرسهیل مدیر عامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی سه سیلندر گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد ۳۲۸ میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح موتور سه سیلندر اختصاص یافت.

وی افزود: خانواده موتور ملی سه سیلندر شامل ۴ موتور با توان های مختلف است که برای ساخت آن قرارداد انتقال فناوری با برترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه بسته شد.

همچنين در انتهاى اين مراسم محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه رونمایی از این موتور از دست آوردهای برجام است، اظهار کرد: برجام برای ما دست آوردهای بسیاری داشته و امروز شرکت های ما هیچ مشکلی در برقراری ارتباطات بانکی ندارند.

وى ادامه داد: در بخش صنعت ما هیچ مشکلی برای انتقال فناوری و مشارکت نداریم و این موتور نیز با مشارکت کشور اتریش طراحی شده که قراردادش دو سال پیش منعقد شده است.

نعمت زاده با اشاره به خودروهای جدید، تصریح کرد: قطعه سازان ما اغلب توسط خودروسازان خارجی ارزیابی و گرید بندی شده اند و باید برای این خودروها از قطعه سازان بهره گرفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *