«ایموجی ها» رفتار شما را برملا می کنند
ایموجی صورت خندان بیشترین کاربرد را در میان مردم دنیا دارد، در حالیکه فرانسوی ها بیش از هر چیز به ایموجی قلب علاقه مند هستند و از آن استفاده می کنند. این یک نمونه از دستاوردهای پژوهشگران در بررسی ایموجی ها و رابطه ی آن با رفتار ملل مختلف بوده است.
پژوهشگران ۴۲۷ میلیون پیام از چهار میلیون کاربر تلفن های هوشمند را در ۲۲ کشور و منطقه ی جهان مورد ارزیابی قرار دادند. ایموجی های مورد استفاده از عادات رفتاری و فرهنگ مردم این مناطق حکایت داشت.
پژوهشگران ایموجی رایج و محبوب Kika Emoji Keyboard را اساس مطالعه ی خود قرار دادند. آنها پس از بررسی در جامعه آماری مورد مطالعه ی خود درباره ی پر استفاده ترین ایموجی ها به نمودار زیر دست یافتند:
«وِی آی» دانشجوی دکترای دانشگاه میشیگان، دانشکده ی اطلاعات می گوید: «ایموجی ها همه جا هستند، و به زبان منحصر به فردی تبدیل شده اند که همچون پُلی بین مردم با فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار می کند.»
ایموجی صورت خندان بیش از سایر ایموجی ها با نسبت ۱۵.۴ مورد استفاده است و در صدر تمام نمادها و سمبل های مورد استفاده از سوی کاربران قرار دارد. در رتبه ی بعدی ایموجی قلب نماد عشق و دوستی قرار گرفته است.
بنابر این پژوهش مردم فرانسه با ۲۰درصد استفاده از ایموجی قلب رکورددار استفاده از آن در میان مردم سایر کشورها هستند.
پژوهشگران می گویند در کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه و جمهوری چک که فردگرایی بیشتری به چشم میخورد استفاده از ایموجی صورت خندان بیشتر بود. در حالیکه در کشورهای پرو، کلمبیا و شیلی که روابط بیشتر به هم گِره خورده و بسته تر است ایموجی خشم، احساسات منفی و غم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
همینطور این پژوهش نشان می داد در جوامعی مثل فرانسه، مجارستان و اوکراین که بر آینده نگری و برنامه ریزی های بلند مدت از جمله «سخت کوشی» و «قناعت» و پرهیز از زیاده روی استوار بود استفاده از ایموجی های شاد بیشتر بود. در مقابل کشورهایی همچون مکزیک، کلمبیا و شیلی که بر چنین مواردی کمتر تمرکز دارند به استفاده از ایموجی های منعکس کننده ی اندوه بیشتر تمایل داشتند.
طبق این تحقیقات بین کاربردهای ایموجی و رفتارهای حاکم در میان مردم ارتباط گسترده ای وجود دارد.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.