ترافیک تهران شرم آور است/ نظارت و کنترل خیلی ضعیف است
وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که حمل و نقل عمومی تهران پاسخگوی نیاز های جا به جایی شهروندان نیست و 50 درصد جا به جایی ها توسط ناوگان شخصی انجام می شود.
کارشناس ارشد ترافیک با بیان اینکه برخی معاونت ها در تهران هماهنگ با هم کار نمی کنند، گفت: برخی اوقات شاهد هستیم در کنار خیابانی 8 متری برج هایی ساخته می شود که خود مزید علت اصلی ترافیک می شوند.
هاشمی با بیان اینکه مراکز تفریحی در تهران کم است ، تاکید کرد: به دلیل نبود مراکز تفریحی، مراکز تجاری شهر به محل دیدن و دیده شدن تبدیل شده و امروز پاساژ های تهران اصلی ترین پاتوق های شهروندان است. ساختن این مراکز در کنار بافت مسکونی باعث می شود که مناطق مسکونی و معابر فرعی که محلی برای جذب و حل ترافیک تهران هستند، خودشان عاملی برای پس زدگی ترافیک در اتوبان ها و شریان های اصلی شهر شوند.
رئیس پلیس اسبق راهور تهران با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر که در ترافیک تهران دخالت دارد نظارت و مدیریت بر ترافیک است، تاکید کرد: باید بدانیم برای کاهش ترافیک در شهر تهران باید آن را به هنگام و صحیح مدیریت کنیم و زمانی که دو دستگاه موظف به رفع ترافیک نا هماهنگ عمل می کنند، شاهد وقوع ترافیک در شهر تهران حتی در تابستان هستیم. ترافیک پایتخت شرم آور است و همه معابر در طول روز درگیر ترافیک شده و دارای گره ترافیکی هستند.
وی با اشاره به اینکه آستانه تحمل کاربران خودرو در تهران کاهش یافته است، تاکید کرد: رانندگان تهرانی به خاطر کم شدن صبرشان، تهاجمی رانندگی کرده و تحمل دیگر رانندگان را ندارند. پریشانی از چهره افراد هنگام رانندگی مشخص است. موضوع مهم این است که به جای لفاظی که گره گشای ترافیک نیست،باید نظارت و کنترل را افزایش داد.
هاشمی در مورد چرایی اینکه چرا برخی می گویند ترافیک تهران در تابستان وجود دارد، توضیح داد: از اول مهرماه به علت ورود دانش آموزان و دانشجویان به چرخه آموزش تهران شهر تهران 30 درصد بیشتر می شود. این در حالی است از فروردین ماه تا خرداد ترافیک پایتخت 15 درصد کاهش یافته و از اواخر اردیبهشت تا پایان شهرویور ترافیک شهر 30 درصد کاهش می یابد. ترافیک این روزهای تهران تعجب برانگیز است.