صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کنفرانس ملی مدیریت شهری برگزار شد

۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵:۰۳
کد خبر: ۳۲۸۶۴۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
کنفرانس ملی مدیریت شهری با موضوع شهرت شهر ، برند شهر ، ثروت شهر با معرفی و تجلیل از مدیران علمی برتر و پژوهشگران نمونه کشور در مرکز بین الملی همایش های صدا و سیما به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصاد ،  دبیرخانه کنفرانس؛ کنفرانس ملی فوق با حضور مدیران و مسوولین ارشد کشور، اساتید و مدیران با هدف شناسایی و معرفی کسب و کار‌های موفق شهری، ایجاد فضای رقابت و تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار، ایجاد بستر ارتباط مستقیم بین مسوولین و فعالان اقتصادی حوزه خدمات شهری، الگوبرداری و انتقال دانش و تجربیات در حوزه برندسازی شهری در مرکز همایش‌های بین الملی صدا و سیما برگزار شد.


طی این مراسم؛ با اهداء تندیس ویژه، از مجید طلیمی مدیر عامل موسسه مطالعاتی بین المللی " مدیریت دانش خاورمیانه " به عنوان مدیر برتر علمی کشور تجلیل گردید.


مدیر عامل موسسه مطالعاتی بین المللی مدیریت دانش خاورمیانه افزود " نزدیک به سه دهه است که شهرداری‌های سراسر جهان، برند شهری را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های خود در راستای توسعه پایدار شهری و در پی آن رونق فرهنگ، اقتصاد و ... می‌دانند و بر آن سرمایه گذاری‌های قابل توجه می‌کنند. اما آنچه موجب این توجه و تمرکز مدیران و فعالان شهری بر این حوزه شده، این است که در دنیای رقابتی امروز، شهر‌ها نیز همچون سایر برند‌ها بایستی برای جذب سرمایه، نیروی انسانی کارآمد، شهروندان خوب و گردشگران با هم رقابت‌کنند و از بسیاری جهات، برند شهری، مشابه برند محصولات و خدمات تجاری است.


وی افزود: با این تفاوت که شهر‌ها مخاطبان بیشتری دارند و شهروندان، گردشگران و سرمایه داران، مهم‌ترین مخاطبان و ذینفعان یک شهر هستند و ایجاد مجموعه‌ای از مزیت‌های رقابتی برای جذب این افراد درقالب برنامه‌ای یکپارچه یا همان برند شهری شکل می‌گیرد. دانشی که امروز از آن با عنوان برند شهری یاد می‌شود، می‌کوشد تعامل میان انسان، محیط زیست، تاریخ، فرهنگ، آداب و سنت، معماری و... را در قالب کارکردهایی، چون رفتار‌های زندگی شهروندی، هویت اجتماعی و فرهنگی، تجارت، گردشگری و ... تعریف‌کند و در نهایت تصویر و تجربه مطلوبی از شهر مورد نظر برای ذینفعان و شهروندان آن به وجود آورد.


مجید طلیمی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی بسیار زیادی در شهر‌های کشورمان وجود دارند، اما متاسفانه بدلیل عدم تحقیق و پژوهش دانش بنیان، اطلاع رسانی ضعیف و نداشتن آگاهی لازم از مقوله معرفی نام و نشان تجاری، باعث ناتوانی در ایجاد ارزش افزوده مناسب گردیده است؛ که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار اقتصادی، جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، بهبود کسب و کار در حوزه گردشگری، لازم است که مدیریت شهری با محوریت برند سازی شهری تقویت شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *