واژه تکراری دولت گذشته به شهردار گذشته هم سرایت کرد/ آیا محمد هاشمی اصحاب کهف را دیده است؟!
تهران، پایتخت سیاسی و اداری ایران از جمله کلانشهرهایی است که اداره آن همیشه محل بحث بوده و سکانداران قدری میطلبیده است؛ هرچند در 12 سال اخیر چنین سکانداری، کشتی عظیم پایتخت را ناخدایی میکند اما هستند بیخداهایی که چنین ناخدایی را برنمیتابند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ، «نقد» و «تخریب» دو مقوله جداگانه با مرز بسیار باریکی است که بعضا به بهانه «نقد» تیغ تیز «تخریب» بر چهره رقیب کشیده میشود. مصادیق این بداخلاقی در حوزه سیاسی کم نیست چه اینکه برخی به اصطلاح سیاسیون بجای «نقد» دست به دامن ابزار «تخریب» میشوند تا شاید از این نمد کلاهی برای خود ببفاند!
تهران، پایتخت سیاسی و اداری ایران از جمله کلانشهرهایی است که اداره آن همیشه محل بحث بوده سکانداران قدری میطلبیده است. هرچند در چند سال اخیر چنین سکانداری، کشتی عظیم پایتخت را ناخدایی میکند، اما هستند کسانی که چنین ناخدایی را برنمیتابند.
اظهارات اخیر محمد هاشمی عضو جداشده حزب کارگزاران از جمله مصادیق این برنتافتنهاست؛ همان حزبی که مفاسد «شهردار وقت عضو آن» هنوز از ذهنها پاک نشده است و حتی توهین به مدافعین حرم هم نه تنها ذهنها منحرف نمیکند بلکه به انباشتههای منفی ذهنی از او میافزاید.
هاشمی اخیرا گفته است: «قالیباف تهران را به ۱۰۰ سال قبل برده است»
سخنان محمد هاشمی عضو جداشده کارگزاران در حالی به زبان جاری شده که «فصل انتخاب شهردار جدید تهران» است. به اذعان دوست و دشمن، کلانشهر تهران در دوران مدیریت ۱۲ ساله محمد باقر قالیباف در تمام سطوح و به صورت همه جانبه به لحاظ شاخصههای عمرانی و انسانی و بصری، رشد و توسعه داشته است.
همین چند روز پیش بود که خبر نامگذرای بزرگراه و تونل نیایش، به نام آیتالله هاشمی رفسنجانی، رسانهای شد؛ محمد هاشمی که در مصاحبه خود با بیانصافی محض، به دوران پرافتخار مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران تاخته است، بهتر است نگاهی گذرا به زمان ساخت و بهره برداری از این تونل و این بزرگراه که تاثیر زیادی در تسهیل زندگی پایتخت نشینان دارد و در زمره ۴ ابرپروژه برتر شهری جهان محسوب میشود، بیندازد.
تونل و بزرگراه نیایش که قرار است به نام آیتالله هاشمی رفسنجانی تغییر نام دهد، یک نمونه از دهها نمونه خدمات و فعالیتهای عمرانی دوران ۱۲ ساله ریاست قالیباف بر شهرداری تهران است؛ دورانی که علیرغم بی توجهیها و نامهربانیهای بودجهای دولتهای وقت، حتی یک روز هم عملیات عمرانیاش متوقف نماند.
شهردارِ ۱۲ سال اخیر تهران، مدیریت جهادی را در نظام جمهوری اسلامی معنا کرد و به قول ظریفی در این ۱۲ سال روزی نبود که موذن اذان صبح را بگوید و او در دفتر کارش نباشد.
قالیباف در سال 1384 با رای شورای شهر تهران به عنوان هفتمین شهردار پس از انقلاب پایتخت برگزیده شد. در همان دوران یک ساله فعالیتش توانست به فعالیتهای عمرانی گوناگونی بپردازد که مهمترین اقدام وی در همان سال اول به پایان رساندن تونل ۲ کیلومتری رسالت بود که در اولین سال فعالیت مدیریتی او به بهره برداری رسید.
افتتاح بسیاری از طرحهای به جای مانده از گذشته یکی از مهمترین اقدامات قالیباف در مدت مدیریتش در شهرداری تهران محسوب میشود. سه پروژه برج میلاد، میدان رسالت و میدان کلاهدوز از جمله پروژههایی بوده است که زمان اجرای آنها بسیار طولانی شده بود و چندین شهردار برای اجرای آنها عوض شده بود، اما با هدایت تیم قالیباف به بهره برداری رسید. قالیباف خود در خصوص تاخیر در اجرای یکی این طرحها میگوید: «18 سال پیش به عنوان شهروند منطقه رسالت برای عبور و مرور مشکل داشتم و از همان زمان میگفتند، که قرار است برای این میدان کاری انجام شود. فکر نمیکردم که روزی خودم این زیرگذر را در میدان رسالت افتتاح کنم.»
نهضت بزرگراهسازی در تهران از سال ۸۹ آغاز شد و تا سال ۹۲ بخش زیادی از رینگ بزرگراهی شهر تهران ساخته و کابوس طرحهای نیمهکاره عمرانی در پایتخت برای همیشه به پایان رسید. بی شک دلیل این موفقیت را باید در مدیریت جهادی و اعتماد به توان مهندسان داخلی دانست و همین روحیه جهادی بود که باعث شد تا شهرداری تهران در سرعت ساخت پروژههای سنگین و بزرگی مانند امام علی (ع)، صدر، شهید زینالدین و... رکوردهای بی نظیر بینالمللی را به ثبت برساند.
در کنار بزرگراهایی مانند بزرگرواه امام علی (ع) و آزادگان و توسعه سایر بزرگراه ها، مترو تهران در طول ۱۲ سال گذشته از ۷۰ کیلومتر به ۳۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته که بدون عینک هم قابل مشاهده است آن هم در شرایطی که دولتها به بهانههای مختلف از پرداخت سهم خود در پروژه عظیم و ملی مترو غالبا سرباز میزدند.
پیش از دوران شهرداری قالیباف، حتی یک کیلومتر تونل ترافیکی در پایتخت ایران وجود نداشت، اما امروز ۲۴ کیلومتر تونل ترافیکی در تهران به مردم خدمات میدهد.
علاوه بر توسعه خطوط مترو پایتخت، خطوط «بی آر تی» با اتوبوسهای مدرن و پرسرعت و کولردار نیز امور روزمره مردم پایتخت را تسهیل کرده است. با وجود آنکه تامین بیش از ۸۰ درصد اتوبوسهای شهری با دولت است، اما در ۸ سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از ناحیه دولت به شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده نشد.
پیشرفتهای عمرانی و توسعه محور کلانشهر تهران بعنوان پاییتخت امالقرای جهان اسلام، از دید متخصصان شهری و نهادهای بینالمللی نیز پنهان نمانده است و دیپلماسی شهری شهردار تهران نیز در سالهای اخیر بسیار موفقیت آمیز بوده است؛ در سال ۲۰۰۸ اولین موفقیت بینالمللی شهرداری تهران بدست آمد و در شرایطی که محمد باقر قالیباف در سومین سال حضورش در ساختمان بهشت قرار داشت به دلیل اقدامات ارزشمندش از سوی بنیاد سیتی مایور (city mayor) عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا را از میان بیش از ۸۰۰ شهردار جهان کسب کرد.
پس از اینکه شهردار تهران در سال ۲۰۰۸ به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا انتخاب شد، در سال ۲۰۱۱ مدیریت شهری تهران توانست به عنوان یکی از ۵ شهر برتر دنیا در حوزه حمل و نقل عمومی مورد تقدیر اجلاس بینالمللی حمل و نقل پایدار قرار گیرد. در این اجلاس تهران در کنار شهرهای گوانگجوی چین، لئون مکزیک، نانت فرانسه و لیمای پرو به عنوان شهرهایی که حمل و نقل عمومیشان دچار تحول اساسی شده است، مورد تقدیر قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۱ بار دیگر شهر تهران جایزهای در سطح جهانی دریافت کرد؛ در این سال سازمان ملل متحد و همچنین چند انجمن مطرح در سطح بینالمللی از تهران به دلیل تلاش برای ارتقای سطح کیفیت زندگی شهری تقدیر کرده و جایزه ویژه «متروپلیس» را به این شهر اختصاص دادند. این جایزه که با محوریت توسعه خطوط «بی آر تی» و همچنین توسعه خطوط دوچرخه سواری به تهران ارائه شده است در زمره مهمترین جوایز جهانی در مدیریت شهری به حساب میآید و در حال حاضر تهران با دریافت جایزه مترو پلیس، در لیست ده شهر برتر دنیا جای گرفته است.
بسیاری از شهرداران و مدیران شهری دنیا و همچنین بسیاری از شخصیتهای معتبر علمی و حقوقی جهانی در مقاطع مختلف به تقدیر و تجلیل از اقدامات توسعه محورانه صورت گرفته در شهر تهران پرداختهاند؛ پروفسور سمیعی جراح سرشناس ایرانی در همایشی که در سال ۹۱ در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، از اقدامات شهرداری تهران در حوزه سلامت شهروندان تقدیر ویژهای به عمل آورد؛ وی چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی با قدردانی از محمدباقر قالیباف شهردار تهران، گفت: تصمیم گرفتهام سومین و البته بزرگترین مرکز مغز و اعصاب را در تهران بسازم و با تاسیس یک بنیاد این مرکز را به سرانجام برسانم که در این راه شهرداری تهران همکاری خوب و جدی با ما داشت.
«میشایل هاوپل» شهردار کهنه کار و موفق شهر وین پایتخت اتریش در سفری که خردادماه سال گذشته به تهران داشت ضمن بازدید از پروژههای شهری و جاذبههای فرهنگی و تاریخی پایتخت، چون مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد، پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیجفارس و ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران، گفت: بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر تهران انسان را تحتتأثیر قرار میدهد. برای شهری که ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد، داشتن چنین مرکزی از اهمیت فراوانی برخوردار است. همکاریهای وین و تهران بهصورت کلی و نیز در زمینه مدیریت بحران برای ۲ شهر از اهمیت برخوردار است و میتوانیم در این زمینه کارشناسان خود را برای همکاری و تبادل تجربیات به مرکز شما در تهران اعزام کنیم.
شهردار وین در همان دیدار تصریح کرد: خوشحالم که امروز در تهران هستم و شاهد پیشرفتهای اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این شهر بهعنوان شهری توسعه یافته و پیشرو در حوزه مدیریت شهری هستم. باید بگویم تصویری که ما در اروپای مرکزی از تهران داریم و آنچه اینجا و در بازدیدهای خود از شهر تهران دیدیم، با یکدیگر قابل مقایسه نیست.
تهران، پایتخت سیاسی و اداری ایران از جمله کلانشهرهایی است که اداره آن همیشه محل بحث بوده سکانداران قدری میطلبیده است. هرچند در چند سال اخیر چنین سکانداری، کشتی عظیم پایتخت را ناخدایی میکند، اما هستند کسانی که چنین ناخدایی را برنمیتابند.
اظهارات اخیر محمد هاشمی عضو جداشده حزب کارگزاران از جمله مصادیق این برنتافتنهاست؛ همان حزبی که مفاسد «شهردار وقت عضو آن» هنوز از ذهنها پاک نشده است و حتی توهین به مدافعین حرم هم نه تنها ذهنها منحرف نمیکند بلکه به انباشتههای منفی ذهنی از او میافزاید.
هاشمی اخیرا گفته است: «قالیباف تهران را به ۱۰۰ سال قبل برده است»
سخنان محمد هاشمی عضو جداشده کارگزاران در حالی به زبان جاری شده که «فصل انتخاب شهردار جدید تهران» است. به اذعان دوست و دشمن، کلانشهر تهران در دوران مدیریت ۱۲ ساله محمد باقر قالیباف در تمام سطوح و به صورت همه جانبه به لحاظ شاخصههای عمرانی و انسانی و بصری، رشد و توسعه داشته است.
همین چند روز پیش بود که خبر نامگذرای بزرگراه و تونل نیایش، به نام آیتالله هاشمی رفسنجانی، رسانهای شد؛ محمد هاشمی که در مصاحبه خود با بیانصافی محض، به دوران پرافتخار مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران تاخته است، بهتر است نگاهی گذرا به زمان ساخت و بهره برداری از این تونل و این بزرگراه که تاثیر زیادی در تسهیل زندگی پایتخت نشینان دارد و در زمره ۴ ابرپروژه برتر شهری جهان محسوب میشود، بیندازد.
تونل و بزرگراه نیایش که قرار است به نام آیتالله هاشمی رفسنجانی تغییر نام دهد، یک نمونه از دهها نمونه خدمات و فعالیتهای عمرانی دوران ۱۲ ساله ریاست قالیباف بر شهرداری تهران است؛ دورانی که علیرغم بی توجهیها و نامهربانیهای بودجهای دولتهای وقت، حتی یک روز هم عملیات عمرانیاش متوقف نماند.
شهردارِ ۱۲ سال اخیر تهران، مدیریت جهادی را در نظام جمهوری اسلامی معنا کرد و به قول ظریفی در این ۱۲ سال روزی نبود که موذن اذان صبح را بگوید و او در دفتر کارش نباشد.
قالیباف در سال 1384 با رای شورای شهر تهران به عنوان هفتمین شهردار پس از انقلاب پایتخت برگزیده شد. در همان دوران یک ساله فعالیتش توانست به فعالیتهای عمرانی گوناگونی بپردازد که مهمترین اقدام وی در همان سال اول به پایان رساندن تونل ۲ کیلومتری رسالت بود که در اولین سال فعالیت مدیریتی او به بهره برداری رسید.
افتتاح بسیاری از طرحهای به جای مانده از گذشته یکی از مهمترین اقدامات قالیباف در مدت مدیریتش در شهرداری تهران محسوب میشود. سه پروژه برج میلاد، میدان رسالت و میدان کلاهدوز از جمله پروژههایی بوده است که زمان اجرای آنها بسیار طولانی شده بود و چندین شهردار برای اجرای آنها عوض شده بود، اما با هدایت تیم قالیباف به بهره برداری رسید. قالیباف خود در خصوص تاخیر در اجرای یکی این طرحها میگوید: «18 سال پیش به عنوان شهروند منطقه رسالت برای عبور و مرور مشکل داشتم و از همان زمان میگفتند، که قرار است برای این میدان کاری انجام شود. فکر نمیکردم که روزی خودم این زیرگذر را در میدان رسالت افتتاح کنم.»
نهضت بزرگراهسازی در تهران از سال ۸۹ آغاز شد و تا سال ۹۲ بخش زیادی از رینگ بزرگراهی شهر تهران ساخته و کابوس طرحهای نیمهکاره عمرانی در پایتخت برای همیشه به پایان رسید. بی شک دلیل این موفقیت را باید در مدیریت جهادی و اعتماد به توان مهندسان داخلی دانست و همین روحیه جهادی بود که باعث شد تا شهرداری تهران در سرعت ساخت پروژههای سنگین و بزرگی مانند امام علی (ع)، صدر، شهید زینالدین و... رکوردهای بی نظیر بینالمللی را به ثبت برساند.
در کنار بزرگراهایی مانند بزرگرواه امام علی (ع) و آزادگان و توسعه سایر بزرگراه ها، مترو تهران در طول ۱۲ سال گذشته از ۷۰ کیلومتر به ۳۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته که بدون عینک هم قابل مشاهده است آن هم در شرایطی که دولتها به بهانههای مختلف از پرداخت سهم خود در پروژه عظیم و ملی مترو غالبا سرباز میزدند.
پیش از دوران شهرداری قالیباف، حتی یک کیلومتر تونل ترافیکی در پایتخت ایران وجود نداشت، اما امروز ۲۴ کیلومتر تونل ترافیکی در تهران به مردم خدمات میدهد.
علاوه بر توسعه خطوط مترو پایتخت، خطوط «بی آر تی» با اتوبوسهای مدرن و پرسرعت و کولردار نیز امور روزمره مردم پایتخت را تسهیل کرده است. با وجود آنکه تامین بیش از ۸۰ درصد اتوبوسهای شهری با دولت است، اما در ۸ سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از ناحیه دولت به شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده نشد.
پیشرفتهای عمرانی و توسعه محور کلانشهر تهران بعنوان پاییتخت امالقرای جهان اسلام، از دید متخصصان شهری و نهادهای بینالمللی نیز پنهان نمانده است و دیپلماسی شهری شهردار تهران نیز در سالهای اخیر بسیار موفقیت آمیز بوده است؛ در سال ۲۰۰۸ اولین موفقیت بینالمللی شهرداری تهران بدست آمد و در شرایطی که محمد باقر قالیباف در سومین سال حضورش در ساختمان بهشت قرار داشت به دلیل اقدامات ارزشمندش از سوی بنیاد سیتی مایور (city mayor) عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا را از میان بیش از ۸۰۰ شهردار جهان کسب کرد.
پس از اینکه شهردار تهران در سال ۲۰۰۸ به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا انتخاب شد، در سال ۲۰۱۱ مدیریت شهری تهران توانست به عنوان یکی از ۵ شهر برتر دنیا در حوزه حمل و نقل عمومی مورد تقدیر اجلاس بینالمللی حمل و نقل پایدار قرار گیرد. در این اجلاس تهران در کنار شهرهای گوانگجوی چین، لئون مکزیک، نانت فرانسه و لیمای پرو به عنوان شهرهایی که حمل و نقل عمومیشان دچار تحول اساسی شده است، مورد تقدیر قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۱ بار دیگر شهر تهران جایزهای در سطح جهانی دریافت کرد؛ در این سال سازمان ملل متحد و همچنین چند انجمن مطرح در سطح بینالمللی از تهران به دلیل تلاش برای ارتقای سطح کیفیت زندگی شهری تقدیر کرده و جایزه ویژه «متروپلیس» را به این شهر اختصاص دادند. این جایزه که با محوریت توسعه خطوط «بی آر تی» و همچنین توسعه خطوط دوچرخه سواری به تهران ارائه شده است در زمره مهمترین جوایز جهانی در مدیریت شهری به حساب میآید و در حال حاضر تهران با دریافت جایزه مترو پلیس، در لیست ده شهر برتر دنیا جای گرفته است.
بسیاری از شهرداران و مدیران شهری دنیا و همچنین بسیاری از شخصیتهای معتبر علمی و حقوقی جهانی در مقاطع مختلف به تقدیر و تجلیل از اقدامات توسعه محورانه صورت گرفته در شهر تهران پرداختهاند؛ پروفسور سمیعی جراح سرشناس ایرانی در همایشی که در سال ۹۱ در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، از اقدامات شهرداری تهران در حوزه سلامت شهروندان تقدیر ویژهای به عمل آورد؛ وی چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی با قدردانی از محمدباقر قالیباف شهردار تهران، گفت: تصمیم گرفتهام سومین و البته بزرگترین مرکز مغز و اعصاب را در تهران بسازم و با تاسیس یک بنیاد این مرکز را به سرانجام برسانم که در این راه شهرداری تهران همکاری خوب و جدی با ما داشت.
«میشایل هاوپل» شهردار کهنه کار و موفق شهر وین پایتخت اتریش در سفری که خردادماه سال گذشته به تهران داشت ضمن بازدید از پروژههای شهری و جاذبههای فرهنگی و تاریخی پایتخت، چون مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد، پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیجفارس و ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران، گفت: بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر تهران انسان را تحتتأثیر قرار میدهد. برای شهری که ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد، داشتن چنین مرکزی از اهمیت فراوانی برخوردار است. همکاریهای وین و تهران بهصورت کلی و نیز در زمینه مدیریت بحران برای ۲ شهر از اهمیت برخوردار است و میتوانیم در این زمینه کارشناسان خود را برای همکاری و تبادل تجربیات به مرکز شما در تهران اعزام کنیم.
شهردار وین در همان دیدار تصریح کرد: خوشحالم که امروز در تهران هستم و شاهد پیشرفتهای اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این شهر بهعنوان شهری توسعه یافته و پیشرو در حوزه مدیریت شهری هستم. باید بگویم تصویری که ما در اروپای مرکزی از تهران داریم و آنچه اینجا و در بازدیدهای خود از شهر تهران دیدیم، با یکدیگر قابل مقایسه نیست.
در خرداد سال 92 نیز 25 سفیر خارجی مقیم تهران با همراهی 60 نفر از اعضای هیاتهای دیپلماتیک و خانواده هایشان از پروژههای شهری همچون باغ پرندگان ، پارک آب و آتش ، باغ ایرانی و برج میلاد بازدید کردند و در جریان این بازدید به ارائه نقطه نظراتشان درباره پایتخت جمهوری اسلامی پرداختند .
در جریان این بازدید "هاری کمراینن" سفیر فنلاند عنوان کرد: من از دیدن تهران بسیار شگفت زده شدم چرا که این شهر بسیار زیبا و جالب است ؛ پروژه های بزرگ و خوبی در تهران به انجام رسیده تا مردم این شهر که از جمعیت زیادی نیز برخوردارند بتوانند از مراکز تفرجگاهی زیادی بهره مند شوند که از جمله آنها احداث باغ پرندگان است.همچنین تهران بسیار سر سبز بوده و طبیعت آن دلنواز است.
همچنین در جریان این بازدید"کریستان تئو دورسکو" سفیر رومانی هم که به زبان فارسی صحبت میکرد و شیفته فرهنگ ایرانی بود با بیان اینکه باغ پرندگان باغی بسیار زیبا است ، گفت : من سه بار به تهران آمدم و این بار ماموریت من 6 سال به طول انجامیده که باید اذعان کنم در این مدت هر بار به تهران سفر کردم گویی به شهر جدیدی آمده ام . هر بار شهر تهران سر سبز تر از سال قبل و لذت بخش تر شده است.
"یتس پتر شمپرود" سفیر نروژ در تهران نیز حین بازدید از پارک آب و آتش گفت : یک سال است که در تهران سکونت دارم . شیراز، اصفهان و تبریز را دیده ام ، هر کدام زیبایی های خاص خود را دارد و تمام شهر های ایران زیبا است، اما پایتخت بزرگ و فوق العاد است.
«فردریک تومان» توریست 55 ساله سوئدی است و ساکن استکهلم است؛ سال 93 به تهران آمده بود و میگفت اکثر شهرهای معروف دنیا را دیده است؛ توصیفش از تهران بسیار متفاوت بود؛ او میگفت شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت ایران با توجه به جمعیت این کلانشهر، شگفتآور است و قابل مقایسه با شبکه حمل و نقلی شهرهای بزرگ اروپایی همچون لندن و پاریس و مادرید است؛ این توریست سوئدی علاوه بر جاذبههای طبیعی شهر تهران، مجذوب زیباییهای بصری این شهر نیز شده بود و تصریح داشت ترکیب و تلفیق جالب و چشم نوازی میان سنت و مدرنیته در خیابانهای تهران نمود دارد؛ از کوچه باغ ها و سنگ فرش های خیابان های کهن پایتخت تا آسمان خراش هایی که به تعبیر این توریست سوئدی به برج های غول پیکر میامی آمریکا تنه میزند.
اجرای طرح تفضیلی شهر تهران، راهاندازی مرکز فعالیتهای دینی شهرداری، راه اندازی خطوط اتوبوسهای تندرو، توسعه مترو، ساخت ٤ تونل بزرگ شهری، ساخت پل طبقاتی صدر، راه اندازی سامانه ١٣٧ و ١٨٨٨ و... از مهمترین اقدامات قالیباف در شهرداری تهران است که اگر منتقدان - بخوانید تخریب کنندگان - چشم دیدن آن را ندارند حداقل گوش شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری را داشته باشند که فرمودند: «با وجود برخی مشکلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراکم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخشهای مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستانها، ساخت بزرگراهها و پلها، گسترش مترو، ایجاد فضاهای ورزشی کاملاً برجسته و خوب بوده است».
مروری دوباره بر اظهارات افرادی مانند محمد هاشمی که اینطور بی محبا و بدون انصاف به تخریب دوران پرافتخار تهران می پردازند و همچنین مرور اظهارات صاحب منسبان داخلی و خارجی ای که از تهران بازدید کردند و پشرفت و ابادانی تهران برایشان خیره کننده بوده است نشان می دهد محمد هاشمی معتقد است همه کارشناسان داخلی و خارجی ای که در مدح مدیریت شهری تهران سخن گفتند جزء اصحاب کهفی بودند که پس از خواب 100 ساله بیدار شده و به نظاره تهران مشغول شدند!! ایا محمد هاشمی اصحاب کهف را دیده است؟!
اجرای طرح تفضیلی شهر تهران، راهاندازی مرکز فعالیتهای دینی شهرداری، راه اندازی خطوط اتوبوسهای تندرو، توسعه مترو، ساخت ٤ تونل بزرگ شهری، ساخت پل طبقاتی صدر، راه اندازی سامانه ١٣٧ و ١٨٨٨ و... از مهمترین اقدامات قالیباف در شهرداری تهران است که اگر منتقدان - بخوانید تخریب کنندگان - چشم دیدن آن را ندارند حداقل گوش شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری را داشته باشند که فرمودند: «با وجود برخی مشکلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراکم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخشهای مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستانها، ساخت بزرگراهها و پلها، گسترش مترو، ایجاد فضاهای ورزشی کاملاً برجسته و خوب بوده است».
مروری دوباره بر اظهارات افرادی مانند محمد هاشمی که اینطور بی محبا و بدون انصاف به تخریب دوران پرافتخار تهران می پردازند و همچنین مرور اظهارات صاحب منسبان داخلی و خارجی ای که از تهران بازدید کردند و پشرفت و ابادانی تهران برایشان خیره کننده بوده است نشان می دهد محمد هاشمی معتقد است همه کارشناسان داخلی و خارجی ای که در مدح مدیریت شهری تهران سخن گفتند جزء اصحاب کهفی بودند که پس از خواب 100 ساله بیدار شده و به نظاره تهران مشغول شدند!! ایا محمد هاشمی اصحاب کهف را دیده است؟!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *