همه آنچه درباره واشرسرسیلندر خودرو نمیدانید!
واشر سر سیلندر قطعه ای تشکیل شده از مواد نسوز و مقاوم در برابر حرارت است که میان پیشرانه و سر سیلندر قرار گرفته و ضمن آب بندی اتاقک احتراق از مخلوط شده آب و روغن گردش یافته در پیشرانه جلوگیری مینماید.
همچنین هر عامل دیگر که از خنک شدن آب جریان یافته در پیشرانه جلوگیری کند، اعم از وجود رسوب در سیستم، مشکل در لوله های عبور آب، نقص فنی واترپمپ و ... میتواند به سوختن واشر سر سیلندر منتهی گردد.
اگر متوجه مخلوط شدن آب و روغن (شیری شدن)، خروج بخار و دود سفید از اگزوز و نیز پایین آمدن بازدهی پیشرانه و بد کار کردن آن شدید باید بدانید که عمر واشر سر سیلندر خودرو بسر آمده است و باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.
منبع: جام جم آنلاین
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *