صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سامانه 129 چیست؟

۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۲۴
کد خبر: ۳۲۶۴۵۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
آیت‌الله آملی لاریجانی در ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضا در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از سامانه‌ای تحت عنوان مرکز ارتباط مردمی، 129 نام برد، این مرکز الکترونیکی از طریق تلفن گویا و وب سایت پاسخگوی سوالات حقوقی مردم است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضا در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از سامانه‌ای تحت عنوان مرکز ارتباط مردمی 129 نام برد.
 
وی در بخشی از این گفت‎وگو اظهار کرد: ما مرکزی را در قوه قضاییه با نام سامانه 129 راه اندازی کرده‌ایم که به‌صورت مستقیم مردم می‌توانند مشاوره بگیرند؛ البته این سامانه از حیث امکانات محدود است؛ اما اصل این فکر بسیار مطلوب بوده و تلاش کرده‌ایم که گسترش پیدا کند و امیدواریم این مسیر تحولات جدیدی پیدا کند.

آموزش مباحث حقوقی و آشنایی مردم با قوانین، از اصول مسلم حقوق است که در این میان مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه با ارائه مشاوره به مردم در زمینه مسائل حقوقی نقش مهمی دارد که به همین منظور مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در سال 84 و در زمان مدیریت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تاسیس شد و این مرکز در چند سال اخیر و با عنایت ویژه آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا به این موضوع، در بخش‌های مختلف تقویت شد و در زمینه ارائه مشاوره حقوقی دستاوردهای جالب توجهی به دست آورده است که در این گزارش به این دستاوردها اشاره می‌شود.

خدمات این مرکز از دو طریق تماس با تلفن گویا با شماره های( 129 و 09699 و 02141801)  و مراجعه به وب سایت مرکز(www.moshaver129.ir ) صورت می گیرد.

در بخش وب سایت مرکز خدمات مختلفی ارائه می شود. از جمله این موارد طرح سؤالات حقوقی است که مردم می توانند پرسش خود را مطرح کرده و این پرسش ها توسط تعدادی از قضات به صورت مستقیم پاسخ داده شده و سؤال کننده با ارائه کد پیگیـــــری می تواند به پاسخ سؤال خود دست یابد. همچنین محاسبه مهریه – دریافت انتقادات و پیشنهادات- استفاده از آرشیو سؤالات حقوقی و ... از دیگر خدمات وب سایت مرکز است.

تلفن گویا مرکز دارای منوهای زیر است:

1- تماس با مشاوران حقوقی 2- محاسبه مهریه 3- اطلاع از آدرس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تهران 4- صندوق انتقادات و پیشنهادات 5- آدرس مراجع قضایی و آشنایی با مطالب حقوقی

در بخش وب سایت مرکز خدمات مختلفی ارائه می شود. از جمله این موارد طرح سئوالات حقوقی می باشد که مردم می توانند پرسش خود را مطرح کرده و این پرسش ها توسط تعدادی از قضات به صورت مستقیم پاسخ داده شده و سئوال کننده با ارائه کد پیگیری می تواند به پاسخ سئوال خود دست یابد. همچنین محاسبه مهریه – دریافت انتقادات و پیشنهادات-استفاده از آرشیو سئوالات حقوقی و ... از دیگر خدمات وب سایت مرکز است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *