صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمریکا از تلاش های کویت برای حل بحران خلیج فارس قدردانی کرد

۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۲۶۰۰۲
سازمان ملل متحد از تلاش های کویت برای میانجیگری به منظور حل بحران ایجاد شده در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ،«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا چهارشنبه شب در تماس تلفنی با «صباح احمد الصباح» امیر کویت، از تلاش های کویت برای حل بحران پیش آمده در شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، در این تماس تلفنی که پس از نشست چهار جانبه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با هدف بررسی پاسخ دوحه به شروط این کشورها در قاهره صورت گرفت، بحران های منطقه ای و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
از سوی دیگر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد،«جفری فلتمن» معاون سیاسی این سازمان را برای رایزنی با مقام های کویتی درخصوص بحران قطر راهی کویت کرد.
 
فلتمن پس از دیدار هفته گذشته با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، برای بررسی بحران قطر، وارد کویت شد.
 
سازمان ملل متحد از تلاش های کویت برای میانجیگری به منظور حل بحران ایجاد شده در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرده است.
 
نشست وزیران امورخارجه مصر، عربستان، امارات وبحرین به عنوان کشورهای محاصره کننده قطر، عصر چهارشنبه (14تیرماه) با هدف بررسی پاسخ دوحه به شروط این کشورها در کاخ «التحریر» قاهره آغاز شد.
 
«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در پایان این نشست و در مصاحبه مطبوعاتی مشترک، بیانیه چهار کشور تحریم کننده قطر را قرائت کرد.
 
چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود جهت از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کرده بودند.
 
مدت پاسخگویی قطر به خواسته‌های ذکر شده کشورهای چهارگانه بامداد دوشنبه (12تیرماه) به پایان رسید.
 
این مهلت با میانجیگیری امیر کویت، به مدت 48 ساعت دیگر تا روز چهارشنبه 14 تیرماه تمدید شد.
 
وزیر امورخارجه قطر دوشنبه گذشته پاسخ مکتوب «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را در کویت تقدیم «صباح احمد الصباح» امیر این کشور کرد تا در اختیار کشورهای چهارگانه قرار گیرد.
از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.
 
عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
 
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *