صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تنها 14 درصد هواکش های خط 7 مترو فعال است/ نارضایتی پیمانکاران مترو از پرداخت ها

۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۳۷۸
در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت ایمنی خط 7 مترو بحث و بررسی صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت مترو پایتخت بحث و بررسی صورت گرفت. 

در این جلسه، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوران شورای چهارم شهر تهران، از نیمه دوم سال 92 که برنامه 5 ساله را تصویب می کردیم، شورا توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو داشته است. 

وی افزود: در شهرداری تهران نیز در حد اعتباراتی که به مجموعه تخصیص داده شده، کار احداث خطوط مترو پیش رفته است. 

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در سال 95 برای مترو تصریح کرد: با وجود اینکه در حوزه ساخت مترو هنوز از برنامه 5 ساله شهرداری تهران عقب هستیم اما نسبت به دوره شورای گذشته کار احداث خطوط با سرعت بیشتری پیش رفته است. 

سرخو در خصوص احداث خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اگر خط پرند راه اندازی شود بخش قابل توجهی از ترددهای ساکنین شهر پرند به تهران با خودروهای شخصی کاهش پیدا می کند. 

در ادامه، رحمت الله حافظی گفت: امنیت خطوط و امنیت جان مسافران مترو باید تامین شود. 
وی در خصوص وضعیت هواکش های میانی بین ایستگاه های خط 7 مترو تهران گفت: تنها 14 درصد هواکش ها در این خط فعال است و این یک ضعف به حساب می آید. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه " شهرداری تهران اگر کمبود اعتبار دارد خطوط را افتتاح نکند" تصریح کرد: شهرداری تهران اگر پول در اختیار ندارد، خطوط را افتتاح نکند. نمی توان با افتتاح های ناقص، با جان انسان ها بازی کرد. 

همچنین اسماعیل دوستی خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که در خط 6 و 7 مترو تهران فعالیت می کنند از پرداخت مبالغ از سوی شهرداری تهران ناراضی هستند. 
وی افزود: باید تکلیف بدهی ها مشخص شده تا از این طریق معضل پیمانکاران نیز برطرف شود. 

در ادامه، احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسافرانی که می خواهند از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) استفاده کنند، عمدتا دارای چمدان های سنگین هستند و باید در رابطه با تحویل چمدان ها برنامه ریزی شود. 

وی در خصوص وضعیت خط 7 مترو تهران تصریح کرد: از 22 ایستگاه خط 7 مترو تهران فقط 7 ایستگاه به بهره برداری رسیده است و سایر ایستگاه ها به دلیل کمبود تجهیزات به بهره برداری نرسیده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یکی از موفقیت های شورای چهارم شهر تهران را توسعه خطوط حمل و نقل عمومی دانست و بیان کرد: شورای چهارم شهر تهران 40 درصد اعتبارات شهرداری را به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داد و این نشان دهنده اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی بود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *