صرف بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مترو طی ۴ سال گذشته/ انجام روزانه ۳ میلیون سفر در روز با مترو
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با میزان سفرهای صورت گرفته با مترو در طول روز توضیحاتی را ارائه کرد.
وی افزود: طی ۴ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به احداث ۱۰۰ کیلومتر متر جدید در پایتخت اظهارکرد: مترو را میتوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست. در حوزه صنعت مترو، تهران در میان کلانشهرهای کشور پیش قدم است.
حسینی ادامه داد:حدود ۱۹۰ کیلومتر مترو در قالب ۱۱۵ ایستگاه اکنون، زیرپای مسافران است و روزی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر وارد مترو تهران میشوند. میتوان گفت که حدود ۳ میلیون سفر در روز در مترو تهران انجام میشود.
وی در خصوص وضعیت توسعه خط 4 مترو خاطرنشان کرد: توسعه این خط در دستور کار است و بدون شک با این اتفاق، بار ترافیکی تا حدود زیادی در مسیر این خط کاهش می یابد.
معاون شهردار تهران در رابطه با وضعیت خط 7 مترو تهران اذعان کرد: اتفاقی که در خط 7 مترو تهران افتاد، یکی از سنگین ترین پروژه های شهری کشور بود.
حسینی افزود: خط 7، از زیر تمام خطوط مترو می گذرد و این موضوع به ویژگی های این خط افزوده است.
وی کمبود پله برقی را معضلی در کشور دانست و گفت: در سراسر کشور، پله برقی معضلی جدی است اما ما توانسته ایم این مشکل را در مترو برطرف کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه خط 8 مترو تهران خاطرنشان کرد: مقرر شده این خط از شهر آفتاب به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و بعد از آن به شهر پرند کشیده شود و این خط نخستین خط اکسپرس در کشور خواهد بود.
حسینی ادامه داد: خط 8 مترو تهران به طول 50 کیلومتر خواهد بود و این خط 5 ایستگاه خواهد داشت.
وی با اشاره به انتقادات صورت گرفته به معماری ایستگاه مترو فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: در رابطه با معماری این مترو، ایرادتی مطرح می شد و برای رفع این مشکل، اساتید معماری با مجری خط، جلسات متعددی را
برگزار کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انعقاد یک پروتکل با شرکت فرودگاه ها خبرداد و اظهارکرد: بهره برداری از خط 8 می تواند نقطه عطفی در فعالیت 24 ساعته ایستگاه های مترو در کشور باشد و در این رابطه لازم است پروتکلی با شرکت فرودگاه ها به امضا رسانیم.
حسینی با اشاره به رد شدن بخشی از خط 6 مترو تهران از زیر بیمارستان قلب تهران و بیمارستان دکتر شریعتی اظهارکرد: بخشی از خط 6 از زیر دو بیمارستان تهران می گذشت و ما برای ساخت خط مترو در این بخش با مشکل مواجه بودیم. در این شرایط، امکان انتقال ارتعاش به بیمارستان ها وجود داشت و ما در زیر بیمارستان از تکنولوژی جدیدی برای کاهش ارتعاشات استفاده کردیم.
وی با ارائه آماری از هزینه کرد شهرداری در حوزه واگن سازی گفت: هزار و 900 میلیارد تومان طی سال گذشته و امسال در حوزه ناوگان هزینه کرده ایم و مقرر شده طی روزهای آینده 66 واگن وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش سرفاصله ها در خط 3 و 7 مترو خبرداد و تصریح کرد: با تزریق واگن های جدید، کاهش سرفاصله ها را در برخی خطوط مترو از جمله خط 3 و 7 خواهیم داشت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *