صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضعف ۲۰ سنت ایران در برابر ۴۰ دلار دنیا/ مهاجرت دانش آموزان تیزهوش/ ۷۰ هزار بیمار روانی پشت درهای بهزیستی

۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۵۴
کد خبر: ۳۲۴۳۲۵
ضعف ۲۰ سنت ایران در برابر ۴۰ دلار دنیا، مهاجرت دانش آموزان تیزهوش، ۷۰ هزار بیمار روانی پشت درهای بهزیستی و ... را در بسته جامعه امروز بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، ضعف ۲۰ سنت ایران در برابر ۴۰ دلار دنیا، مهاجرت دانش آموزان تیزهوش، ۷۰ هزار بیمار روانی پشت درهای بهزیستی و ... را در بسته جامعه امروز بخوانید.
 
 
مهاجرت دانش آموزان تیزهوش/آزمون استعداد درخشان حذف شود
 
مهر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته که جداسازی دانش آموزان خوب نیست. باید این مساله را بپذیریم و منتظر فراهم شدن استلزامات نباشیم. افرادی که برچسب تیز هوش دارند آسیب‌های زیادی به آنان وارد می‌شود. بنده شک دارم که آزمون‌های استعداد درخشان استاندارد باشد. کودکی دانش آموزان را با برچسب تیز هوشی می‌دزدیم. این دانش آموزان سخت‌کوش هستند تیزهوش نیستند. همچنین به تیزهوشان نیز فرصت تجربه کنار بچه‌های عادی را نمی‌دهیم. تا آنان از کودکی وظیفه‌ای که نسبت به مردم دارند را یاد گیرند. بسیاری از دانش‌آموزان تیزهوش در کشور نمی‌مانند باید چرایی‌های این مهاجرت‌ها آسیب‌شناسی شود. فردی به بنده می‌گفت: خیلی از دانش آموزان تیز هوش در سن دانش آموزی کشور را ترک می‌کنند. با بحث جداسازی دانش آموزان مخالفم. باید آزمون تیزهوشان برداشته شود. چرا باید از پایه هفتم آزمون‌ها را آغاز کنیم. در ۶ سال اول دانش آموز ارزشیابی توصیفی می‌شوند. بیشتر دانش آموزان در موسسات خصوصی تست زنی یاد می‌گیرند. آزمون تیزهوشی باید در متوسطه دوم برگزار شود. بودن این آزمون نیاز نیست. مخالف برگزاری آزمون استعداد درخشان در پایه هفتم هستم. در سند تحول پیش بینی شده به سمت آموزش فراگیر برویم. چند سالِ که سند رونمایی شده، اما در این باره راهکار‌ها دنبال نشده باید به دنبال الزامات سند تحول برویم. اگر آزمون استعداد درخشان حذف شود فرصت‌های خوب زندگی را دانش آموزان تجربه خواهند کرد.
 
سرمایه تبلیغاتی که برای جذب هر گردشگر صورت می‌پذیرد؛ ضعف ۲۰ سنت ایران در برابر ۴۰ دلار دنیا
 
تسنیم: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته که بازاریابی یکی از محورهای مهم گردشگری کشور‌ها محسوب می‌شود، به نوعی که بازاریابی یک علم بسیار تاثیرگذار در دانشگاه‌های دنیا محسوب شده است. ما هنوز بازاریابی تخصصی در حوزه گردشگری به صورت تخصصی نداریم و در سطح آکادمیک باید شاهد تغییرات بسیاری باشیم و با توجه به ماموریت‌های پیش روی خود، باید دانش آموختگان لازم تربیت شوند. ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری سلامت کشورمان بسیار است، ولی باید این ظرفیت‌ها معرفی شوند، در حالی که با تبلیغات منفی درباره کشورمان نیز مواجه هستیم، بنابراین باید هر دوی این زمینه‌ها را با اندک منابع مالی که داریم مدیریت کرد. بخش خصوصی در حوزه گردشگری کشورمان، تجربیات کشورهای دیگر را دیده است و بر همان اساس نیازهای خود را به ما ابلاغ می‌کنند، ما نیز از ظرفیت دولت یازدهم در بحث گردشگری از سال ۹۳ به خوبی استفاده کردیم که یکی از دستاورد‌ها برگزاری همایش جهانی گردشگری در سال ۹۵ بود که دستاوردهای بسیاری داشت. گردشگری بین المللی و ورودی ما دروازه توسعه گردشگری ما است، همانطور که در سیاست‌های ابلاغی رهبری آمده است، باید تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران ۵ برابر شود، بنابراین هر چه این جریان را قدرتمند کنیم و تعداد گردشگر خارجی را زیاد کنیم به افزایش اشتغال و سرمایه گذاری خارجی نیز کمک خواهد شد که مسلما این امر به بازاریابی بسیار قوی نیاز است تا موتور این چاه نفت را رونق دهد. برای هر گردشگری ورودی باید هزینه‌های کرد، مثلا کشورهای آلمان و فرانسه برای هر گردشگر دو دلار هزینه بازاریابی می‌کنند، در ترکیه و مالزی ۶ دلار هزینه می‌کنند و برخی کشورهای دیگر نیز ۴۰ دلار هزینه تبلیغات برای هر جذب هر گردشگر می‌کنند، ولی ما حدود ۲۰ سنت هزینه تبلیغات گردشگری برای هر یک نفر می‌کنیم؛ بنابراین ما باید با بخش خصوصی در این زمینه بیشتر تعامل کنیم کما اینکه تعداد این آژانس‌ها نیز زیاد نیست، ولی در جذب گردشگر و رشد صعودی پیدا کردن برخی از این آژانس‌ها سالهاست تلاش کرده اند. در زمان کوتاه نمی‌توان در بحث گردشگری نتیجه گرفت، زیرا یک جاده نیز می‌خواهد ساخته شود ۴ سال زمان می‌برد، بنابراین در عرصه گردشگری به نگاه ۲۰ ساله نیاز داریم، به هر حال ما بخش‌های خصوصی داریم که از نظر تعامل در عرصه گردشگری بین المللی جایگاه بالای دارند، بنابراین باید بخش خصوصی تقویت شود مثلا حضور ۱۰ ساله در یک نمایشگاهی می‌تواند تازه باعث افزایش گردشگر از یک منطقه خاص شود.
 
 
 
 ۷۰ هزار بیمار روانی پشت درهای بهزیستی
 
ایسنا: در حال حاضر ۶۶ مرکز روزانه با ظرفیت ۲۶۰۰ نفر و ۱۶۲ مرکز شبانه‌روزی به ۱۱ هزار بیماران روانی مزمن کشور خدمات ارائه می‌دهند. همچنین حدود ۱۰۳ هزار بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی بوده و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰ هزار بیمار روانی مزمن در کشور وجود داشته باشد. این درحالیست که از ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمنی که در سازمان بهزیستی کشور پرونده دارند، حدود ۷۰ درصد (۷۰ هزار نفر) مرد و ۳۰ درصد آن‌ها زن هستند. از ۱۰۳ هزار بیمار روانی مزمنی که در بهزیستی پرونده دارند، ۱۱ هزار نفر تحت پوشش دریافت "مستمری" بوده که مشمول افزایش سه برابری مستمری نیز شده‌اند و از فروردین ماه امسال رقم مستمری آن‌ها از ۵۳ هزار تومان به ۱۴۸ هزار تومان افزایش یافت. به طور کلی ۱۳ هزار نفر معلول مجهول‌الهویه تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند که در مراکز این سازمان حضور دارند و حدود ۶۵۰۰ نفر از آن‌ها بیمار روانی مزمن هستند. درحال حاضر ۶۶ مرکز روزانه ویژه بیماران روانی مزمن در کشور وجود دارد این در حالیست که ۵ استان البرز، خراسان شمالی، بوشهر، گیلان و هرمزگان هیچ مرکز روزانه‌ای ندارند. توانمندسازی خانواده‌های بیماران روانی مزمن با هدف ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی آن‌ها در دستور کار بهزیستی قرار دارد؛ این در حالیست که ارتقای توانایی مراقبان نیز یکی از برنامه‌های بهزیستی بوده، زیرا یکی از مشکلات ما فرسودگی مراقبان است. توسعه کیفی این مراکز در دستور کار بهزیستی قرار دارد، همچنین آنکه تفاهم‌نامه‌ای با اساتید دانشگاه به منظور طرح‌های پژوهشی در حوزه بیماران روانی مزمن منعقد کردیم. در همه جای جهان «بیمه‌های مراقبتی» این افراد تاکید می‌شود و این مساله در ایران نیاز به بررسی دارد تا اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *