صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قرارداد اجرای TOD در ۳۰ ایستگاه راه‌آهن منعقد شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۹۸۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای TOD در ۳۰ ایستگاه راه‌آهن گفت: بحث TOD می‌تواند سودآور و درآمدزا باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مهرداد تقی‌زاده در نشست خبری صبح امروز بیان کرد: براساس رویکرد نوین وزارت راه و شهرسازی، توسعه شهری و منطقه‌ای مبتنی بر حمل و نقل همگانی، محور اسناد توسعه ملی و منطقه‌ای و طرح‌های توسعه عمران ملی، منطقه‌ای و محلی قرار گرفته است و دستاورد این رویکرد، پایدارسازی توسعه سرزمینی است. 

وی ادامه داد: این رویکرد از نظر اقتصادی دستیابی آسان‌تر افراد به فرصت‌های شغلی و امکانات اقتصادی با رویکرد رشد هوشمند شهری، چیدمان هدفمند کاربری‌ها و توسعه انسان‌محور را فراهم می‌کند. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، هدف توسعه شهری و منطقه‌ای مبتنی بر حمل و نقل همگانی، ایجاد یکپارچگی میان توسعه شهری و منطقه‌ای با حمل و نقل همگانی عنوان کرد و گفت که این منجر به ارتقای قابلیت ریسک‌پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود. 

تقی‌زاده برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای براساس یکپارچگی سامانه‌های حمل و نقل و کریدورها و شبکه حمل ونقل همگانی را از اهداف خرد سند TOD عنوان کرد و گفت: توسعه شبکه ملی و منطقه‌ای ریلی منطبق با موقعیت شهرها و توسعه ایستگاه‌های حمل و نقل با درنظر گرفتن نقش این مراکز در بازآفرینی شهر و با تأکید بر سیاست محرک توسعه، از دیگر اهداف خرد سند TOD است.

وی افزود: معاون حمل و نقل وزارت راه، حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی را با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه، شرکت راه‌آهن، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، مرکز تحقیقات راه و مسکن و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تهیه و جهت تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه کرد. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: طبق یکی از تبصره‌های این سند، برای شهرهایی که در اولویت اجرای طرح TOD هستند ولی بازنگری طرح‌های بالادست آنها در دستورکار جاری قرار ندارد، طرح موضوعی یا موضعی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، شرکت عمران شهرهای جدید و دستگاه‌های مرتبط، حسب موضوع تهیه می‌شود. 

تقی‌زاده سازی گفت: بحث TOD می‌تواند سودآور و درآمدزا باشد.

وی همچنین تصریح کرد:‌در 30 ایستگاه راه‌آهن کشور برای اجرای TOD مشاور شهرسازی و حمل و نقل گرفته‌ایم که با یکدیگر ترکیب شده و قرارداد بستند که در همایش شهرسازی ریل‌پایه 3 گزارش این 30 نقطه را ارائه می‌دهیم. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، افزایش ارزش املاک نزدیک به حمل و نقل همگانی را از مزایای TOD عنوان کرد و گفت: سوق دادن افراد بیشتر به استفاده از حمل و نقل همگانی و توجیه اقتصادی حمل و نقل همگانی و در نتیجه امکان جذب سرمایه‌گذار، از مزایای اجرای TOD است. 

تقی‌زاده، تبدیل منطقه حمل و نقل همگانی به محل گردش و پیاده‌روی و امکان بیشتر برای ایجاد سیستم حمل و نقل یکپارچه را از دیگر مزایای اجرای TOD عنوان کرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *