بازبینه در نیروی انتظامی راه اندازی شد
ئیس پلیس پیشگیری ناجا از تدوین و تعریف سیستم جامع کنترلی و نظارتی به نام " بازبینه " در راستای ارزیابی کلانتری و پاسگاه ها خبر داد.
وی با بیان اینکه هدف اصلی ناجا خدمت به مردم است، افزود: برای اینکه بتوان به مقصد نهایی رسید؛ یک سیستم و نظام کنترل جامع به نام " بازبینه " تعریف و تدوین شده است؛ "بازبینهها "؛ فرمهایی شامل تعداد زیادی فاکتورهای گوناگون هستند که به عوامل و ویژگیهای مختلف در ماموریت و عملکرد کلانتریها توجه کرده و به کارشناسان و بازرسان امکان میدهد تا وضعیت هر واحد را به صورت "دقیق" و "هدفمند" بررسی کنند، در واقع "ارزیابی عملکرد کلانتری و پاسگاه ها"؛ یک دید کلی از نقاط ضعف و قوت در اختیار فرماندهان میگذارد و به تصمیم گیری بهتر کمک میکند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: "بازبینه "؛ یک سیستم نظارتی و کنترلی است که میزان آسیبپذیری سازمانی را کاهش و رضایت ارباب رجوع را افزایش میدهد.
وی ادامه داد: همه این اقدامات به این منظور است که رشد و بالندگی سازمان و کارکنان را شاهد باشیم و "بازبینه ها" همانند یک "ذره بین" این امکان را میدهد که نقاط ضعفی که در شرایط عادی قابل رویت نیست را به وضوح مشاهده کرده و یا اینکه با مشاهده حرکت سازمان متوجه شوند مجموعه در مسیر اصلی خود قرار دارد یا نه؟!
وی با بیان اینکه اگر سازمان بر اساس همان اصول مشخص شده حرکت کند، پس میتوان امیدوار بود که در مسیر دست یابی به هدف هستیم، تاکید کرد: اگر قصد داریم این عمل را به نحوی شایسته انجام دهیم به "رشته عناصری" نیازمندیم، توجه به تمامی اسناد بالادستی به ویژه فرمانهای صادر شده از سوی مقام معظم رهبری، قانون و تکالیفی که برعهده پلیس پیشگیری است و همچنین تدابیر هیئت رئیسه نیروی انتظامی و فرمانده ناجا که در طول سال ابلاغ میشود، برخی از عناصر و فاکتورهای مورد نیاز است.
سردار شرفی در توضیح کارکرد سیستم جامع " بازبینه " خاطر نشان کرد: فعالیت تمام افراد به صورت دقیق در "بازبینهها" وارد میشود و میزان و کیفیت انجام کار، سنجش شده و پس از آن با معیارهای اصلی، مقایسه نهایی میشود تا درصد انحراف از وضعیت اصلی مشخص شود و اگر این کار به دقت انجام شود، نتایج خوبی خواهد داشت.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این فرایند در راستای ارزیابی عملکرد کلانتری و پاسگاهها تدوین شده است، افزود: کاهش هزینهها و ضایعات، پرهیز از دوبارهکاری، کاهش شکایات مراجعان و افزایش اعتبار سازمانی و روحیه، انگیزش و ارتقاء توان دفاعی و رزمی کارکنان و جلب رضایت مردم در ارائه خدمات و رعایت حقوق شهروندی از مزیتهای اجرای این طرح است.
وی تاکید کرد: اگر تمام این مباحث به دقت پیگیری شود آنگاه وضعیت بهتر شده و شاهد پلیسی خواهیم بود که تبدیل به یک برند شده و در میان مردم از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخوردار است.
این مقام ارشد انتظامی در مورد نقش عامل انسانی در تنظیم "بازبینهها" گفت: هرچه تلاش شود که کار به درستی و کامل انجام شود باز هم مقداری خطا و مداخله کارشناس وجود دارد که باید آن را تا اندازه ممکن کاهش داد، دقت، تعهد و مسئولیت پذیری در این روند به ارتقاء سازمان منتج میشود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *