اتمام روند بررسی درخواست پذیرش مهرماه دانشگاه علمی کاربردی
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بررسی درخواست دورههای پذیرش مهرماه سال ۹۶ این دانشگاه به پایان رسید.
وی افزود: در بررسی درخواست دوره مراکز آموزشی، تعیین تعداد دوره و ظرفیت پذیرش هر مرکز و درخواست دوره براساس پتانسیل مرکز صورت گرفت.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: پتانسیل مراکز این دانشگاه براساس فضای آموزشی، اداری، فضای سبز، تعداد دانشجوی فعال و فارغ التحصیلان مشخص میشود بنابراین مراکزی که پتانسیل آنها منفی بوده امکان درخواست دوره نداشته اند.
اخوان عنوان کرد: در راستای تخصصی سازی دورههای مراکز آموزشی، افزایش کیفیت و بهره وری آموزشهای علمی کاربردی مطابق ابلاغیههای وزارت علوم و هدفمندسازی سرمایه گذاریهای مراکز مشخص شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کاهش فاصله میان ظرفیتهای کاذب ایجاد شده و آمار ثبت نامی انتخاب شده و دستیابی به اهداف اصلی نظام آموزش عالی علمی کاربردی و تخصص گرایی مجریان دورههای علمیکاربردی، دورههای تخصصی موسسات آموزش عالی علمی کاربردی باتوجه به ماموریت ایجاد موسسات به تفکیک هر موسسه نیز مشخص شد.
وی اضافه کرد: به موازات دورههای آموزشی علمی کاربردی نیز در قالب ۱۹۹ زیرگروه باتوجه به ماهیت و سرفصل برنامه درسی آنها دسته بندی شده و تخصیص این زیر گروهها به مراکز با توجه به ماموریت موسسه ارگان، دستگاه متقاضی و سوابق آموزشی مراکز صورت گرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در بررسی درخواستها مطالعات انجام شده و نتایج بدست آمده توسط وزارت علوم رشتههای دارای بازار کار نیز مورد توجه بوده است.
اخوان بهابادی گفت: براساس معیارهای فوق ارگان و کمیته هماهنگی واحدهای استانی دانشگاه و کمیته منطقهای دفتر گسترش در خصوص کدرشته محلهای درخواستی مراکز آموزشی اعلام نظر کرده و در نهایت جمع بندی به تایید کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی رسید.
وی تاکید کرد: بر اساس آمار در این پذیرش ۸۹۲ مرکز آموزشی از ۲۳۹ دستگاه متقاضی درخواست دوره در سامانه گسترش دانشگاه را ثبت کردند که از تعداد ۱۳ هزار و ۳۱۴ کدرشته محل تقاضا شده تعداد ۸ هزار و ۸۴۱ کد رشته محل مورد موافقت اولیه قرار گرفته و بر این اساس ۴۷۵ هزار و ۵۳۵ ظرفیت پذیرش دانشجو ایجاد شده است که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۹۵۰ نفر در مقطع کاردانی و ۱۸۶ هزار و ۵۸۵ نفر در مقطع کارشناسی هستند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *