صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سهم 49 درصدی گری مارکت‌ها در بازار خودروهای وارداتی/ شرکتهای غیر رسمی واردکننده خودرو باید بمانند

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۱۸
کد خبر: ۳۱۶۷۷۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه ورود خودرو غیراستاندارد به کشور دور از ذهن است، گفت: حضور نمایندگی رسمی و شرکت‌های واردکننده غیر در بازار خودروی کشور ضروری است.
فرهاد احتشام زاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در رابطه با جایگاه گری مارکت‌ها، اظهار کرد: حضور نمایندگان رسمی و شرکت‌های واردکننده به عنوان گری مارکت ها در بازار خودرو ایران ضروری است و نمی‌توان گفت که شرکت‌های غیرنمایندگی اجازه فعالیت نداشته باشند.

وی  افزود: در سال 1395، حدود 49 درصد سهم بازار خودروهای وارداتی، مربوط به شرکت‌های بزرگ واردکننده غیرنمایندگی بوده است و این در حالی است که 5.7 درصد از کل بازار خودرو کشور از سوی خودروهای وارداتی تأمین نیاز می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، بیان کرد: اصالت شرکت‌های غیرنمایندگی با همکاری سازمان حمایت مشخص و اصالت خودرو با توجه به تعهد نمایندگی رسمی مشخص می‌شد و خدمات پس از فروش به واسطه دریافت حق 3 درصدی نمایندگی‌های رسمی به مشتریان ارائه می‌شد.

احتشام زاد، گفت: این گونه فعالیت همکاری دو جانبه را برای واردکنندگان و نمایندگان ایجاد کرده بود و مسیر آن توسط سازمان حمایت و دیگر دستگاه‌های متولی نظارت می‌شد که متاسفانه در دیماه سال گذشته در پی تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت که تصمیم اشتباهی بود، حدود 100 بنگاه با توقف فعالیت مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه به طور جدی به دنبال فعالیت واردکنندگان غیر نمایندگی هستیم، خاطرنشان کرد: عدم اجازه واردات توسط شرکت‌های غیر نمایندگی همچون جلوگیری از ورود خودروهای مونتاژ آمریکا است که مشتریان بسیاری را متضرر کرد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، در پاسخ به این سؤال که مسائلی در رابطه با غیراستاندارد بودن برخی خودروهای وارداتی مطرح است، آیا این گفته را قبول دارید، یادآور شد: سازمان حمایت وظیفه کنترل استانداردهای خودرو را ندارد و شرکت استاندارد با همکاری سازمان محیط زیست مسئول کنترل استانداردهای خودرو هستند.

وی افزود: ورود خودرو غیراستاندارد به کشور دور از ذهن است، زیرا سه دستگاه سازمان حمایت، شرکت استاندارد و نماینده رسمی شرکت مادر مسئول کنترل و نظارت بر استانداردهای خودرو وارداتی هستند.

احتشام زاد تاکید کرد: سازمان حمایت سیاست گذار نیست و به عنوان مجری سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده حمایت می‌کند.

وی افزود: از زمان تشکیل دستورالعمل واردات خودرو توسط اشخاص ثالث، سازمان حمایت از ابتدا بر این فرآیند نظارت داشتند و نگرش آن‌ها بر این بود که حجم اعظم فعالیت‌های نظارتی بر عهده انجمن‌های تخصصی قرار گیرد و در زمینه اصالت شرکت‌های واردکننده، نظارت را بر عهده انجمن گذاشتند و رفع شکایات در اختیار سازمان حمایت قرار گرفت.

 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *