صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنالیز وزن به وزن ملی‌پوشان جودو در قهرمانی آسیا/ تاکتیک خاص برای کسب مدال برنز تیمی!

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۵۰۳
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی جودو از عملکرد شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز رضایت کرد و کسب مدال برنز تیمی را بسیار ارزشمند دانست.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا هنگ‌کنگ موفق به کسب دو مدال نقره در بخش انفرادی و یک مدال برنز تیمی شد. برای بررسی عملکرد جودوکاران کشورمان گفت‌وگویی را با محمد منصوری، سرمربی این تیم انجام دادیم که در زیر آمده است:

*فکر می‌کردید در بخش تیمی به دو مدال نقره دست پیدا کنید؟

قطعا شانس کسب مدال داشتیم اما نمی‌دانستیم رنگ مدال‌ها چیست. البته اگر بچه‌های ما کمی باتجربه‌تر بودند میتوانستیم نتایج بهتری هم کسب کنیم.

*عملکرد ملی‌پوشان برای‌تان رضایت‌بخش بود؟

اگر اجازه بدهید وزن به وزن توضیح دهم. در وزن - ۶۰ کیلوگرم محمد رشنونژاد جوان را در ترکیب داشتیم که عملکرد خیلی خوبی داشت. او در جریان مسابقات فرم ایده‌آل خود را حفظ کرد و در فینال مقابل «نااوشیا تاکاتو» که نایب‌قهرمان المپیک بود شکست خورد.

*چند ملی‌پوش شما کمتر از حد انتظار ظاهر شدند، نظرتان در این باره چیست؟

قاسم نوری‌زاده تلاش کرد ولی کمتر از حد انتظار بود. شخصا توقع بیشتری از او داشتم. محمد محمدی هم در - ۷۳ کیلو جودوکای خوبی است اما با قرعه بدی مواجه نشد و نتوانست توانایی خود را نشان دهد. علیرضا خجسته وزن زیادی برای بازی‌های کشورهای اسلامی کم کرده بود و خیلی ضعف بدنی داشت. اگر علیرضا از نظر بدنی خسته نبود می‌توانست روی سکو برود. در - ۹۰ کیلو نوری آن خودباوری لازم را نداشت و کمی جو مسابقات روی عملکردش تاثیرگذار بود. در به اضافه ۱۰۰ هم که حمیدرضا ملک‌زاده با ۱۸ سال سن جوان‌ترین ملی‌پوش ما بود که برای کسب تجربه او را اعزام کرده بودیم و توقع زیادی از این ورزشکار جوان نداشتیم. مطمئن باشید در آینده از ملک‌زاده بیشتر می‌شنوید.

*مدال نقره ملایی چطور بدست آمد؟

سعید ملایی یکی از بهترین‌های وزن - ۸۱ کیلوگرم در دنیا است. او قرعه ساده‌ای نداشت و با شایستگی فینالیست شد و در دیدار پایانی یک لحظه غافلگیر شد و یک فن خورد و دیگر نتوانست امتیاز عقب افتاده را جبران کند. به نظر من حق «سعید» طلا بود ولی قسمت بود که به مدال نقره دست پیدا کند.

*در خصوص مدال برنز تیمی توضیح دهید.

ما در مسابقه اول باید پاکستان را می‌بردیم که این کار را به راحتی انجام دادیم. بعد از آن با صحبتی که با رئیس فدراسیون و اعضای کادر فنی انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که با یک تاکتیک خاص مقابل تیم ژاپن بازی کنیم. ما در این دیدار به سعید ملایی استراحت دادیم و تمام بچه‌ها را در یک وزن بالاتر روی تاتامی فرستادیم و گفتیم زیاد نجنگند تا خسته نشوند و آماده حضور پرقدرت برای دیدار بعدی شوند.

*یعنی برای رسیدن به مدال، در دیدار مقابل ژاپن از تمام توان تیم استفاده نکردید؟

تقریبا این کار را انجام دادیم و تیم را آماده نگه داشتیم تا در دیدار مقابل قزاقستان از نظر بدنی خالی نکند. خدا را شکر که این تاکتیک جواب داد و ما با قدرت مقابل قزاقستان پیروز شدیم و روی سکوی سوم قاره کهن ایستادیم.

*به نظر می‌آید جودو نسبت به سال‌های قبل بسیار با برنامه پیش می‌رود.

با حرف شما موافقم. با کمک درخشان (رئیس فدراسیون جودو) تمام برنامه‌های سال ۲۰۱۷ را چیده‌ایم و از تمام اردو‌ها و مسابقات جوانان و بزرگسالان اطلاع داریم. این نظم و برنامه‌ریزی است که به موفقیت ما کمک می‌کند.

*به نظر شما جودو با کسب این مدال‌ها به روزهای خوب بازگشته است؟

من از شما و سایر دوستان رسانه‌ای خواهش می‌کنم که توقع ایجاد نکنید. جودو یک ورزش دیر بازده است و ما تازه ابتدای راه هستیم. مطمئن باشید با کمی صبر و بردباری می‌توانیم وضعیت جودوی ایران را سر و سامان بدهیم.

*حرف خاصی باقی مانده؟

در سال‌های اخیر شرایط طوری بود که وقتی تیم‌ها به ایران می‌خوردند، خوشحال می‌شدند و خودشان را از پیش برنده می‌دانستند اما الان دیگر شرایط اینگونه نیست و تیم‌های آسیایی فهمیده‌اند که ایران تیم قدرتمندی است. فقط امیدوارم غرور، بچه‌های جوان ما را نگیرد تا بتوانیم به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: جودو محمد منصوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *