صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شایع ترین ایرادات فنی برای پژو 206 را بشناسید

۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۱۴۵۶۸
پس از پراید می‌توان خودروی 206 را اولین انتخاب خانواده‌های متوسط و همچنین جوانان دانست. این خودرو که توانسته استانداردهای متوسطی را برای رانندگان خود فراهم کند، با چالش‌های جدی روبرو است.
به گزارش گروه فضای مجازی، 206  خودرویی متوسط و مناسب است که به‌واسطه چهره مقبول خود، بازار مناسبی را برای خود دست‌وپا کرده است. البته این خودرو بسته به شرایط تجهیزات و آپشن هایش، قیمت نسبتاً بالایی دارد، ولی به دلیل نبود رقیب دیگر در این بازه قیمتی، سایر انتخاب‌ها محدود است و به‌نوعی به‌صرفه نیست.

این خودرو با 2 موتور 1400 سی‌سی و 1600 سی‌سی در ایران در حال تولید است که در نسخه 1600 سی‌سی که به تیپ 5 فول و تیپ 5 نیمه‌فول تقسیم شده، توان و کشش را برای راننده به ارمغان می‌آورد و به دلیل وجود قطعات یدکی فراوان و آشنایی غالب تعمیرکاران با سازوکارهای آن خودرو، فروش خوبی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر پژو 206 با موتور 1400 سی‌سی، به دلیل مصرف پایین و قیمتی کمتر از نمونه 1600 سی‌سی، خودرویی مناسب است، ولی بدیهی است که حجم موتور کمتر آن، کشش و تاب‌وتوان آن را برای تحمل وزن بالا و شرایط سخت را به‌مراتب کمتر کرده است.

باوجوداینکه تناسب این خودرو از همه نظر با توان خرید جوانان اثبات‌شده است، گفتنی است در این تناسب نکات مهمی نهفته است. غالباً جوانان نسبت به تعمیرات این خودرو بی‌اهمیت هستند و سرویس‌های دوره‌ای را که ضامن سلامتی طولانی‌مدت آن است را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند.

این عامل باعث می‌شود تا توان مقابله خودرو با مشکلات موتوری و برخی اوقات برقی کاهش پیدا کند و خودرو آسیب‌پذیرتر شود.
 


یکی از مشکلات رایج همه محصولات پژو که البته در نسخه 206 1400 سی‌سی بیش از سایرین ملموس است، ضعیف بودن و به طبع آن آسیب‌پذیری واشر سر سیلندر است. این قطعه ضامن عدم ورود روغن و آب به یکدیگر می‌شود و باعث می‌شود خودرو دچار عارضه‌ای که به "آب و روغن قاطی کردن" معروف است، نشود.

تداخل این دو مایع حیاتی، باعث بروز اشکالات جدی برای پیشرانه می‌شود که مخارج گزافی را برای استفاده‌کننده به همراه خواهد داشت. این اتفاق براثر فشار آمدن به موتور رخ می‌دهد و برای برطرف کردن آن، حتماً باید به‌سرعت به تعمیرکاران حرفه‌ای مراجعه نمود.
 
 

پس از انجام تعمیرات اولیه، مقداری روغن وارد سیلندر خودرو می‌شود و تا مدت کمی (حدود 2 یا 3 روز) دود آبی از اگزوز خارج خواهد شد. از طرفی، به‌واسطه وجود کمی آب در محفظه اگزوز، ایجاد دود مشکی تا مدت کمی محتمل است و در صورت ادامه پیدا کردن این اتفاق، مجدداً باید به تعمیرکار مراجعه نمود.

البته می‌توان با بررسی روزانه میزان درجه حرارت آب خودرو در حال استفاده و همچنین بررسی سطح آب پیش از روشن کردن خودرو، از این مشکل تا حد زیادی پیشگیری نمود.

البته توصیه می‌شود در هنگام خرید خودرو 206، سیستم موتوری آن را بررسی کنید تا از وجود هرگونه عارضه جدی رهایی پیدا کنید. زیرا سابقه مصرف دارنده قبلی خودرو، و نحوه نگهداری و انجام سرویس‌ها کاملاً نامشخص است، مخصوصاً اگر خودرو به بیش از 1 نفر تعلق داشته باشد.

ممکن است استفاده غلط و پرفشار از خودرو باعث ضعیف شدن سر سیلندر شده باشد و سوختن واشر سر سیلندر، در دوره استفاده شما اتفاق بیفتد.

 
 
منبع: جام جم آنلاین
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *