صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کانادایی‌ها هنوز به ترتیبی برای رای‌گیری از ایرانیان مقیم نرسیده‌اند/ پاکستان به وعده خود عمل کند

۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۴۷
کد خبر: ۳۰۷۶۲۵
دسته بندی‌: سیاست
وزیر امور خارجه قطع رابطه سیاسی کانادا با ایران را مربوط به دوره دولت گذشته دانست و گفت: کانادایی‌ها برخلاف آن که علاقمند بودند در آن کشور انتخابات ریاست جمهوری خودمان را برگزار کنیم، هنوز به ترتیبات لازم نرسیده اند.
به گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، قطع رابطه سیاسی کانادا با ایران را مربوط به دوره دولت گذشته دانست و گفت: کانادایی‌ها برخلاف آن که علاقمند بودند در آن کشور انتخابات ریاست جمهوری خودمان را برگزار کنیم، هنوز به ترتیبات لازم نرسیده اند.

وی افزود: امروز هیاتی از وزارتخارجه کانادا در ایران حضور دارد و این بحث را انجام می‌دهیم. 

وی ادامه داد: دوشنبه شب در ادامه بحث هایی که مدتی با کاناداهایی داریم، با وزیرخارجه کانادا صحبت کردم. متاسفانه مقررات کانادا این است که رای گیری در اماکن دیپلماتیک انجام شود. 

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: کانادا در دولت گذشته اقدام به قطع رابطه سیاسی با ایران کرد و ما حضور دیپلماتیک با کانادا نداریم. وزیرخارجه کانادا گفت که علاقمند بودند که این کار انجام شود، ولی هنوز به ترتیباتی که بتوانند براساس آن این انتخابات را انجام دهند، نرسیده اند

ظریف درباره سفر خود به پاکستان گفت: ما بحث‌های خوبی در پاکستان داشتیم و پاکستانی‌ها وعده کردند که حضورشان را در منطقه مرزی افزایش دهند و مانع حمله تروریستی شوند.

نکاتی هم که توسط سردار باقری مطرح شده است نکاتی است که جمهوری اسلامی در دفاع از خودش در برابر تروریسم مقابله می‌کند. این گفت و گو‌ها بین سفرا در تهران و پاکستان هم طبیعی است. امیدواریم دولت پاکستان به درستی به وظایف خودش عمل کند و مانع اقدامات تروریستی علیه ایران توسط اشرار از پاکستان شود.


برچسب ها: ایران کانادا ظریف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *