صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تهیه و تنظیم منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان/ گزارش تخلفات به مراجع قضایی ارسال شود

۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۲۲۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
قاسمی دادستان اراک از تهیه و تنظیم منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گزارش کامل، اقدامات و نتیجه بازرسی‎ از مطب‎ پزشکان را به همراه مستندات مربوطه هر سه ماه یکبار به مرجع قضایی ارسال کند.
قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به صدور دستور ویژه بازرسی از مطب پزشکان به منظور نظارت بر حفظ حقوق شهروندی اظهار کرد: در پی وصول گزارش های مختلف مبنی بر بروز تخلفات و جرایم در مطب برخی پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشکی‎های شهر اراک، طی دستور ویژه‌‏ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان بررسی و نظارت و دقت مضاعف در خصوص رعایت حقوق شهروندی در عرصه نظام سلامت در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان و ابلاغ آن به تمامی پزشکان، منشی‏‌ها و درمانگاه‎ها و بیمارستان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید گزارش کامل، اقدامات و نتیجه بازرسی‎ها به همراه مستندات مربوطه را هر سه ماه یکبار به مرجع قضایی ارسال کند.

گفتنی است؛ در این دستور آمده است عدم نصب تعرفه‏‎های خدمات پزشکی در محل مطب، تحمیل مخارج غیر ضروری و ارائه مازاد بر احتیاج بیماران ، افشای اسرار و نوع بیماری بیماران به دیگران با انجام ویزیت چند بیمار در حضور بیماران دیگر و نشاندن دیگر بیماران در حین معاینه در اتاق دکتر، هدایت بیماران به مطب شخصی یا بخش خصوصی، اجبار بیماران برای مراجعه به مراکز آزمایشگاهی و رادیو لوژی ... خاصی که توسط دکتر معرفی می‏‎شود، فروش دارو و محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات و لوازم پزشکی در محل مطب،  نوبت‎دهی نامناسب و غیر شفاف و معطلی زیاد بیماران،حجاب نامناسب برخی پزشکان و منشی مطب، بد اخلاقی با بیماران و عدم پاسخگویی و راهنمایی مناسب و پاسخگویی به سئوالات بیماران و غیره سبب نارضایتی شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *