صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سهم عابرین پیاده از تصادفات رانندگی در استان مازندران / مرگ 214 نفر در سال 95/ بابل رکورد زد

۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۲۸۲۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت: آمارها نشان می دهد در سال گذشته ، تعداد 214 نفر (155مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ده درصد کاهش داشت .
علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از کاهش 10 درصدی عابرین پیاده در تصادفات رانندگی خبرداد وگفت: در سال 95، تعداد 214 نفر (155مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (95) را  653 اعلام کرد و افزود: 33درصد از کل تلفات حوادث رانندگی سال گذشته عابرین پیاده هستند که از این تعداد 122 نفر (57درصد )در محور برون شهری و راه روستایی به وقوع پیوست.

این مقام اجرایی استان اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای 61 سال با 45 درصد و کمترین گروه سنی مربوط به سن کمتر از 10 سال با با تعداد 6 درصد قرار دارند.

بر اساس آمار ماه های مهر ، تیر و مرداد ماه هر کدام با 24 مورد فوتی بیشترین و فروردین با 11 فوتی کمترین ماهی بود در آن به ثبت رسید.

بابل رکورددار فوتی  عابرین

عباسی ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با 36، ساری  با 32 و آمل با  19  مورد به ترتیب بیشترین فوتی و گلوگاه با یک فوتی در آن به ثبت رسید  . 

مدیر کل پزشکی قانونی استان بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را خودروی سواری با 70 درصد و  بعد از به ترتیب وانت بار با 17 درصد ، کامیون با 6 درصد ، موتور با 4 درصد و سابر موارد با 3 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.ضمن اینکه در بین خودروهای سواری پراید با 53 نفر بیشترین برخورد را با عابرین داشتند.

عباسی در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

انتهای پیام/ 






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *