داستان صنعت چرم و کفش تبریز در مستند بوی تلخ چرم
مستند «بوی تلخ چرم» روایتی از صنعت چرم و کفش تبریز به عنوان یکی از صنایع استراتژیک این خطه از کشورمان، چهارشنبه 30 فروردین روی آنتن شبکه افق می رود.
شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از جمله مناطقی است که این ویژگی را دارد، صنعت چرم و کفش در این دیار از دیرباز رونق داشته و بسیاری از افراد، به این حرفه مشغول بوده و هستند.
خیلی از ایرانی ها و حتی گردشگرانی از دیگر کشورها، وقتی اسم کفش تبریز را می شنوند، ناخودآگاه یاد کیفیت و دوام محصولات چرمی این شهر می افتند و صنعت کفش و چرم این شهر را می ستایند، صنعتی که اگر حمایت های لازم از آن صورت بگیرد و نگاهی ملی و حتی فراملی نسبت به آن داشته باشیم، می تواند تبریز را به قطب چرم در سطح بین المللی تبدیل کند.
مستند «بوی تلخ چرم» روایتی از این صنعت در دیار کهن تبریز؛ در این فیلم به تاریخ صنعت چرم در این شهر اشاره می شود سپس کفاشان و تولیدکنندگان بزرگ و کوچک چرم و کفش در تبریز از مشکلات کارشان می گویند.
نگاه اصلی این مستند، ضرورت تکیه بر صنایع و توان تولیدکنندگان ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به دیگر کشورهاست.
«بوی تلخ چرم» از تولیدات صدا و سیمای آذربایجان شرقی، چهارشنبه 30 فروردین ساعت های 19:30 و 23:00 روی آنتن شبکه افق می رود.
تکرار این مستند را می توانید ساعت های 7:30 و 13:00 روز بعد از همین شبکه ببینید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *