صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حضرت زینب(س) پیام‌آور خون شهیدان کربلا هستند/بانوان بندگی را از "عابده آل علی" بیاموزند

۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۸۰۳۲
حجت السلام و المسلمین ثمری گفت: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، همسر، شوهر، خاله، عمه و از همه مهم تر پیام آور خون شهیدان کربلا هستند.
حجت السلام و المسلمین ثمری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با عرض تسلیت سالروز رحلت جانگداز حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) نائبه چندین معصوم هستند و این افتخار نصیب ایشان شده تا نائبه حضرت زهرا (س)، حضرت علی (ع) و سید الشهدا (ع) باشند.
 
وی افزود: این حضرت بزرگوار بعد از صدیقه کبری در بندگی جایگزین ندارند. حضرت زینب (س) در مقاوم صبوری و شکیبایی در برابر سختی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و از لقب "کعبه الرضایا" یعنی سیبل بلاگیر را به حضرت زینب (س) نسبت می دهند.
 
ثمری در ادامه با اشاره به واقعه کربلا تصریح کرد: حادثه کربلا با وجود تمام مصائب در زمان حضور حضرت سید الشهدا (ع) بر دوش آن حضرت بود و پس از آن تمامی این بار را حضرت زینب (س) بردوش می کشیدند. بار این اتفاق بعد از واقعه کربلا بر دوش این حضرت بود و در آنجایی که نیاز بود جان امام سجاد (ع) را در دو مقطع یکی هنگام خروج از صحرای کربلا و دوم در مجلس عبیدالله بن زیاد نجات دادند.
 
وی ادامه داد: خطبه ای که در شام و کوفه توسط این حضرت خوانده شد و فضایی که در کوفه و شام ایجاد کردند نشان می داد که ایشان انسانی معمولی نبودند. ایشان بعد از مرحله عصمت کبری که چهارده معصوم در آن جایگاه بعدی عصمت قرار دارند. حضرت زینب (س) در واقعه کربلا، همسر، شوهر، خاله و از همه مهم تر پیام آور خون شهیدان کربلا بودند.
 
حجت الاسلام و المسلمین ثمری درباره تاثیر جوانان از جایگاه آن حضرت تصریح کرد: یکی از القاب آن حضرت "عابده آل علی" است. تمام هدف انبیای الهی و مسیر ائمه مسیر بندگی بوده است. مهم ترین ویزگی آن حضرت این است که در جایگاه بندگی خدا خوش درخشیدند و آنچه ما باید درس بگیرم بندگی خداست.
 
وی در مورد مکان دفن شدن حضرت زینب (س) خاطر نشان کرد: در مورد این مساله تشکیک مساله دردی دوا نمی کند. آنچه مسلم است این بوده که آن حضرت تا لحظات آخر عمر شریفشان بر آرمان های حضرت سیدالشهدا (ع) پایداری کردند و یکی از دلایل تبعید ایشان همین پایداری شان بود. مشهور است که وجود مبارک آن حضرت در آن انقلاب رنگینی که طاغوت زمان رقم زد از مدینه به شام تبعید شدند و پس از چندی در محلی که در حال حاضر مشهور به مدفن ایشان است، دفن شدند. البته نقل های دیگری هم هست اما گره گشا نیستند. آنچه باید توجه کنیم این است که وجود حضرت زینب (س) در آن دوران انتخاب هایش را بر اساس عیار خدامحوری برگزید و تا آخر بر این انتخاب ها پایدار ماندند.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *