تشریح جزئیات امضا سند استراتژیک میان راهآهنهای ایران و روسیه
مدیرکل امور بینالملل شرکت راهآهن از امضای سند استراتژیک میان راهآهنهای ایران و روسیه در خلال سفر رئیس جمهوری به مسکو خبر داد و گفت: در حضور رئیس جمهوری، قرارداد برقی کردن راهآهن گرمسار-اینچه برون به امضا رسید و متعاقب آن میتوان از این فناوری و توان فنی روسیه در سایر خطوط همچون تهران-تبریز و بافق-بندرعباس استفاده کرد.
وی افزود: در حضور رئیس جمهوری، قرارداد برقی کردن راهآهن گرمسار-اینچه برون به امضا رسید و متعاقب آن میتوان از این فناوری و توان فنی روسیه در سایر خطوط همچون تهران-تبریز، بافق-بندرعباس استفاده کرد.
مدیرکل امور بین الملل شرکت راهآهن با بیان اینکه «انجام این اقدامات منوط به شروط وضع شده و تامین مالی از طریق دولت روسیه است» گفت: در صورت انجام تعهدات روسیه میتوان از توان فنی و فاینانس دولت روسیه در زمینه همکاری مشترک ریلی بهره جست.
نظری در ادامه به پروژه برقی کردن راهآهن تهران-مشهد اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز از لحاظ مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد و مذاکرات در خصوص نحوه تامین فاینانس و شرایط مالی با طرف چینی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: به غیر از شرکت راهآهن جمهوری اسلامی، بانک مرکزی نیز در این پروژه دخیل است، از این رو برخی الزمات از جانب بانک مرکزی تعیین میشود و با مشخص شدن آنها این پروژه نیز قابلیت عملیاتی شدن را به دست میآورد. از این رو این پروژه صرفا در حوزه وزارت راه و شهرسازی قرار نمیگیرد.
گفتنی است، پروژه برقیسازی راهآهن گرمسار- اینچهبرون در منطقه راهآهن شمال قرار دارد و شامل نوحی گرمسار- گردنه گدوک-پل سفید- قائم شهر- ساری-گرگان-اینچهبرون میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *