صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آب و هوای خوزستان آرام و مناسب است/ حل مشکل ریزگردها در این استان به زمان نیاز دارد

۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۲۱۳
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: حل مشکل ریزگردها در این استان به زمان نیاز دارد و اتفاقی برای حل این مشکل رخ نداده است و بنا شده تا بودجه هایی را به این موضوع اختصاص داده و برنامه ریزی هایی کنند.
هدایت اله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان درباره وضعیت آب و هوای استان خوزستان اظهار داشت: معمولا خوزستان در چنین ماه و فصلی آب و هوای نسبتا مناسبی دارد و فعلا گرد و خاک در هوای استان وجود ندارد.

وی درباره مشکل ریزگردها در این استان گفت: حل مشکل ریزگردها در این استان به زمان نیاز دارد و اتفاقی برای حل این مشکل رخ نداده است و بنا شده تا بودجه هایی را به این موضوع اختصاص داده و برنامه ریزی هایی کنند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس درباره میزان گردشگران این استان نیز افزود: وجود مشکلات ریزگردی و قطع آب و برقی که در ماههای اخیر در این استان رخ داد مسلما در اقبال مردم برای انتخاب این شهر برای سفرهای نوروزی تاثیر داشته است و از نظر روانی و اطلاعاتی مردم می دانستند که این استان چه آب و هوایی را داشته است. 

خادمی عنوان داشت: هنوز آمار دقیقی از میزان آمار گردشگران در این استان در تعطیلات نوروزی نداریم.

وی درباره اقدامات در نظر گرفته شده برای رفع این مشکل هم بیان داشت: این اقدامات باید زودتر از این در نظر گرفته می شد و متاسفانه ما در مواجهه با اتفاقات مختلف می گذاریم تا شرایط به حالت بحرانی برسدو در این صورت است که وارد عمل می شویم. 

خادمی گفت: وقتی مشکل ریزگردها در این استان در ماه های گذشته آغاز شد وزیران کشاورزی، نیرو همچنین  رئیس جمهور و آقای نوبخت آمدند و از نظر روانی کمی جو آرامتر از قبل شده است و قول هایی داده اند و فعلا این حرفها روی کاغذ هستند و امیدواریم اقداماتی هم انجام شود.

وی درباره اقدامات در نظر گرفته شده برای رفع مشکل ریزگردها به نهال کاری در این استان اشاره کرد و افزود: نهال کاری در این استان از مدتی قبل آغاز شده بود و قرار شد ادامه پیدا کند و دیگر  حق آبه ای بود که به تالاب های حورالعظیم و شادگان دادند که بخش هایی ازآن شروع شده و ادامه دارد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس  خاطرنشان کرد: طرح جنگل و بوته کاری  هم داده شده و هفته گذشته هم دولت مصوبه ای را برای این کار داد و فعلا شروع نشده  زیرا هنوز زمان خاصی هم نگذشته تا انتظار داشته باشیم اقدامات مهمی برای حل و ریشه کن شدن معضل ریزگردها انجام شده باشد بعداز این که این بحران بوجود آمد. 

خادمی تصریح کرد: امیدواریم قول هایی که داده شده و منابعی را که مشخص کرده اند  را در اختیار بگذارند و این اقدامات هم شروع شود تا در سال های آتی با مشکلات بزرگتری روبرو نباشیم زیرا به تابستان نزدیک می شویم و ما نگران وضعیت آب و برق و ریزگردها در این فصل از سال هستیم.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *