صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برنامه‌ریزی برای مرمت ۹۰۰ بنای تاریخی در سال ۹۶

۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۳۴۸۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جذب مشارکت مردم را مهم‌ترین سیاست دولت در حفاظت از بناهای تاریخی دانست و گفت: امید است بتوانیم در سال ۹۶ تعداد ۹۰۰ بنای تاریخی را با مشارکت مردمی مرمت و احیا کنیم.
به گزارشگروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمدحسن طالبیان با بیان اینکه مرمت آثار تاریخی صرفاً در حوزه اختیارات یک نهاد مشخص نیست افزود: سیاست دولت در مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی، جذب مشارکت مردم و جامعه است؛ از این نظر می‌توان گفت که نقش سازمان میراث فرهنگی در این مهّم صرفاً نقشی نظارتی با هدف افزایش مشارکت مردم بوده است.

وی گفت: با هدف تحقق رویکرد مشارکتی در مرمت بناهای تاریخی همکاری خوبی میان سازمان‌های مردم ‌نهاد صورت گرفته و در این راستا پارسال ۶۰۰ طرح با مشارکت مردم و مالکان خصوصی مرمّت شد که امید است امسال این تعداد به ۹۰۰ بنای تاریخی که در حوزه ثبت ملی ورود پیدا کرده‌اند، برسد.

طالبیان با اشاره به ورود بسیاری از دستگاه‌ها در حوزه مرمت آثار تاریخی تصریح کرد: در اصفهان بیش از ۵۰۰ طرح توسط شهرداری مرمت شده که نشان دهنده رویکرد متفاوت در حوزه حفاظت از آثار تاریخی است، زیرا حوزه حفاظت و مرمت فقط مربوط به یک دستگاه نیست و نیازمند جلب مشارکت و همکاری مردم و مسئولان با یکدیگر است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ آثار تاریخی گفت: در مسیر حفظ آثار و ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی باید جامعه را به مشارکت بطلبیم، ضمن اینکه از حضور بخش خصوصی در این حوزه باید استقبال کرد و زمینه مرمت برخی آثار تاریخی و تبدیل آن به مراکز خدمات بین راهی را فراهم کرد.

طالبیان با اشاره به اینکه پارسال حدود ۴۰ موزه خصوصی راه اندازی شده است، افزود: به طور کلی امسال نسبت به پارسال تفاوتی به وجود آمده است، پیش از این در موزه ها هر کاری می شد، اما امسال سعی شده است تا نمایشگاه های نوروزی و جشنواره های فرهنگی را به شکل جذاب برگزار کنند که مزیت این برنامه ها افزایش بیش از ۵۰ درصدی مخاطبان بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *