صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فارغ التحصیلان دانشگاهی عملکرد و کارایی لازم را ندارند

۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۰۳۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
علیرضا منادی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی عموما عملکرد و کارایی که باید داشته باشند را ندارند و توانایی حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را ندارند؛ بنابراین نوآوری حلقه گمشده آموزش عالی کشور است.
به گزارش گروه سیاسی ، علیرضا منادی در آغاز نگاهی به آموزش عالی در 40 سال گذشته انداخت و گفت: در سال 57 حدود 75 هزار دانشجو داشتیم اما الان قریب به پنج میلیون دانشجو داریم که این تعداد دانشجو در دو هزار و 500 دانشگاه به صورت دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پیام نور در حال تحصیل هستند.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان در مجلس نهم افزود: کشورمان از 155 میلیون دانشجویی که در کل دنیا در حال تحصیل هستند، پنج میلیون نفر را در اختیار دارد که این مسئله حائز اهمیت است. پس از انقلاب، تنها در یکی از دانشگاه هایمان، حدود ده میلیون نفر دانش آموخته داشته ایم.  

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین استراتژی های خانواده های ایرانی، دانش آموخته کردن و دانشگاهی کردن فرزندان شان است، عنوان داشت: خانواده ها از هر قشری برای فرزندان شان که در دانشگاه تحصیل کنند، هر گونه هزینه ای انجام می دهند. در حال حاضر فقط حدود 500 هزار دانشجو داریم که در سیستم تحصیلی رایگان دارند تحصیل می کنند و بقیه این دانشجویان با پول تحصیل می کنند.  

عضو هیئت رئیسه مجلس سابق با اشاره به وجود حدود 30 هزار رشته محل در کشور، عنوان داشت: دانشگاه هایی که این دانشجویان را تربیت می کنند، امروز با کمبود دانشجو مواجه هستند. علت کمبود دانشجو، رقابت در عرصه آموزش عالی است و در واقع آموزش عالی کشورمان به سمت اجرای اصل 44 حرکت کرده است. 

به نقل از رادیو گفت و گو، وی درباره گسترش دانشگاه ها تصریح داشت: با وجود اینکه امروز فارغ التحصیلان بیکار کم نداریم، اما همانطور که پیامبر اسلام گفتند که ز گهواره تا گور دانش بجوی، آموزش و دانش همیشه باید جاری و ساری باشد. البته نمی شود پنهان کرد، کیفیتی که از این کمیت انتظار داشتیم، حاصل نشد زیرا فارغ التحصیلان عموما عملکرد و کارایی که باید داشته باشند را ندارند و توانایی حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را ندارند؛ بنابراین نوآوری حلقه گمشده آموزش عالی کشور است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *