صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت ۱۲ هزار تماس با سامانه نظارتی ۱۹۰/ تا کنون به ۷۰ درصد از کل شکایات رسیدگی شده

۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۵۵
کد خبر: ۲۹۱۰۲۵
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا بیستم اسفند بیش از دوازده هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.
به گزارش گروه جامعه ، محراب آقازاده گفت: تعداد ۳۸۵۲ تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ شده و بیش از ۹۰۰۰۰ تماس به مبادی ذیربط و سازمان‌های برون  بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

وی افزود: تا کنون به ۷۰ درصد از کل شکایات رسیدگی شده و ۱۵ درصد به سازمان‌های برون بخشی ارجاع داده شده و ۱۱ درصد آن نیز در دست اقدام است.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت بیان داشت: از ۷۰ درصد شکایات مختومه شده، ۲۲ درصد با نتیجه رفع نقص، ۱۴ درصد با نتیجه معرفی متخلفین به مراجع قضایی، ۹ درصد با صدور اخطار کتبی بوده و ۵ درصد منجر به معدوم سازی ۱۸۶۳ کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.

وی گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد ۱۳ درصد، شهید بهشتی ۱۳ درصد، ایران ۱۱ درصد، شیراز ۱۱ درصد و اصفهان ۹۹ درصد بوده است.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت در ادامه گفت: همچنین کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی ۱۳ درصد، نانوایی ۱۰ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۹ درصد، سوپرمارکت و بقالی ۹ درصد و سلف سرویس و رستوران ۸ درصد بوده است.

وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۴ درصد مرد و ۲۶ درصد زن بوده‌اند.

مهندس آقازاده اظهار داشت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۸ درصد، عرضه مواد غذایی بسته‌بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر ۶ درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ۶ درصد، انجام فعالیت غیرمجاز (مانند: تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی و …) ۶ درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی ۴ درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر ۳ درصد، عدم رعایت بهداشت دست‌ها ۳ درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیرمجاز ۱٫۵ درصد بوده است.

به گزارش مفدا،وی در پایان خاطر نشان کرد: در بخش نظر سنجی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواست‌ها نیز طی تماس با تماس گیرندگان، میزان رضایتمندی مردمی ۹۵ درصد بوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *