عمر ناوگان ريلی بسيار بالاست/ سرعت رشد بازرگانی صنعت ريلی مطلوب نيست
مدير عامل راه آهن گفت: متاسفانه عمر ناوگان ريلی مسافری بسيار بالاست كه تلاش میكنيم برای نوسازی تا سال آينده واگنهای بيشتری را به ناوگان حمل و نقل مسافری اضافه كنيم.
و در حال حاضر سهم بار به ١٢.٥ درصد افزايش يافته است.
وی در ادامه افزود: در حوزه مسافری راه آهن در برخی مسيرها مسئله سوبسيت را ارائه كرده و مجموعه قوانين راه آهن بسيار ارزشمند است كه بايد به بهترين نحو محقق شده است.
مدير عامل راه آهن تصريح كرد: مصوب شده تا ٧.٥ ميليارد برای صرفه جويی در مصرف سوخت در نظر گرفته شود و اميدواريم در حوزه بار اين برنامه به ثمر بنشيند.
محمدزاده اظهار كرد: ظرفيت قانونی در بخش مسافری وجود دارد و پيگير برنامه هستيم و نيازمند همكاری دولت هستيم.
وی در ادامه بيان كرد: اقدامات موثر در رشد راه آهن بايد زمان سير را به حداقل برسانيم و زمان سير را به دو ساعت در مسير مشهد كاهش دادهايم و با راه اندازی اين سيستم تاخير كاهش و ظرفيت حمل و نقل مسافر در بخش ريلی افزايش خواهد يافت.
وی تاكيد كرد: تلاش میكنيم تمام برنامه قطارهای ايرانی را برنامه ریزی كنيم و كاری سخت است كه برای آن تلاش بسياری با استفاده از ظرفيتهای قانونی میكنيم.
مدیرعامل راه آهن گفت: در حوزه سرمايهگذاری ريلی بايد اقدامات موثری صورت گيرد تا در بخش مسافری به رشد ٢٠ درصدی و در بخش باری به رشد ٣٠ درصدی برسيم.
محمدزاده بيان كرد: دنبال سودآورتر كردن حمل و نقل مسافری هستيم كه بايد در اين زمينه برنامههای موثری صورت گرفته و برای اينكه حمل و نقل مسافری را افزايش دهيم بايد سفرهای ريلی گسترده شود و بايد از برنامههای ريلی حمايت شود.
وی خاطر نشان كرد: الويت حمل و نقل ريلی و توجه ويژه به حمل و نقل ريلی بار و مسافر از جمله بيانات رهبری است كه بايد در اين بخش محقق شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *