صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

"ایران شناس روسی": بسیاری از کالاهای ایرانی رقیب تولیدات خارجی است

۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۸۲۳
دسته بندی‌: بین‌الملل- جهان ، عمومی
لودمیلا کولاگینا ایران شناس روسی با بیان اینکه ایرانیان موفق به ساخت اقلام زیادی کالاهای مرغوب شده اند، گفت: پیشرفت ایران در سال های اخیر برای جایگزینی کالاهای خارجی الگوی موفقی است، زیرا این تولیدات رقیب نمونه های خارجی شده است.
به گزارش سرویس بین الملل کولاگینا کارشناس برجسته امور ایران افزود: بسیاری از کالاهایی که در ایران ساخته و تولید می شود، قابل رقابت با مشابه خارجی است و متخصصان ایرانی به موفقیت های بزرگی در عرصه های تولیدات در حوزه وسایل خانگی، پوشاک و لوازم بهداشتی دست یافته اند.
 
کارشناس روسی که تجربه انجام چندین سفر به ایران را دارد، سطح و سرعت پیشرفت به ویژه در بخش تولیدات داخلی را یک شگفتی خواند و اظهار کرد: بسیاری از روس ها از این توانمندی و وضع واقعی جامعه ایران به ویژه توسعه بخش های تولید وعرضه کالا آگاهی کافی ندارند.
 
وی همچنین ادامه داد: ایران که در دوره تحریم ها به ویژه چند سال گذشته گام های بزرگی در خودکفایی برداشته، توانسته کالاهای خارجی با کیفیت خوب بسازد تا خریداران حق انتخاب بیشتری داشته باشند و سهم خود را نیز در صادرات به کشورهای دیگر افزایش دهد.
کارشناس روس در عین حال گفت: اما هنوز فرهنگ کامل استفاده از کالاهای ساخت داخل و ترجیح دادن تولیدات ملی بر اقلام وارداتی در ایران فراگیر نشده است و نیاز به فرهنگ سازی و ترویج دارد که دولت هم اولویت های خود را در این بخش اعلام کرده است.
 
کولاگینا افزود: زنان در ایران که در امور اجتماعی و فعالیت در عرصه های اقتصادی و خدماتی مشارکت فعال دارند، در ترویج استفاده از کالاهای داخلی نقش مهمی بر دوش دارند و دولت ایران نیز به توان آنان برای فرهنگسازی توجهی ویژه دارد.
 
وی تاکید کرد: ایران که در عرصه های مهمی همچون فناوری صلح آمیز هسته ای و فضایی پیشرفت های غیرقابل انکار داشته، در حوزه های دیگر و بخش های پایین تر اقتصادی نیز می تواند موفق تر باشد و با همگامی ملت نیز موفقیت این حرکت تضمین خواهد شد.
 
کارشناس روسی در ادامه با اشاره به تجربه های آلمان و ژاپن در این عرصه، خاطرنشان کرد که پیشرفت های این کشورها با خودباوری ملی برای ترجیح دادن مصرف کالاهای داخلی به مشابه خارجی به دست آمد و با سختکوشی جایگاهی درخشان در اقتصاد جهانی یافتند.
 
وی گفت: باید سبد کالاهای مصرفی ایرانیان از تولیدات داخلی پر شود و خریداران ایرانی مصرف کالای ملی از لباس نوزادی تا خریدهای خانگی و لوازم خانه را در اولویت قرار دهند.
 
کارشناس روسی تاکید کرد: تنها از این راه می توان به پیشرفت های بیشتر اقتصادی، خودکفایی و مهم تر از همه رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی دست یافت.
 
کولاگینا گفت: ایران در این عرصه وضعیت بسیار مشابهی با روسیه دارد و هر دو کشور بخش قابل توجهی از درآمدهای خارجی خود را از راه فروش نفت و گاز تامین می کنند.
وی ادامه داد: برای رهایی از این وابستگی به فرهنگسازی نیاز است و تحریم ها علیه هر دو کشور نیز این ضرورت را نشان داد که با برنامه ریزی می توانند در عرصه خودکفایی و شکوفایی بخش های اقتصادی موفق شوند.
 
کارشناس روسی در پایان به نقش مهم رسانه ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: برون داد فعالیت های رسانه ای باید کمک به توسعه اقتصادی ملی باشد و با اطلاع رسانی، تبلیغات کارآمد و هدفمند برای گسترش استفاده از کالاهای داخلی، زمینه ساز کسب موفقیت های بیشتری در این عرصه شوند.
 



نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
فعلا پوشاک بچه های ما خارجی هست. باید یک اتفاق بزرگ بیفتد تا مردم کالای ایرانی بخرند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *